Avatar billede lonerangr Nybegynder
06. juli 2005 - 20:32 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Netgear trådløs router

Jeg har forgæves forsøgt at oprette en netværksforbindelse via Netgear fra TDC, til en bærbar PC. Intet vil lykkes, ej heller den medfølgende vejledning. Nogen gode tips ??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juli 2005 - 20:42 #1
Avatar billede lonerangr Nybegynder
06. juli 2005 - 20:45 #2
Øøøh...Ja.. Den følger jo ligesom med.... ik?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juli 2005 - 20:48 #3
har du ressete den..?
vent ca. 15 min., før den fornyer din ip.!!
Avatar billede lonerangr Nybegynder
06. juli 2005 - 20:58 #4
Det er prøvet, og hjælper ikke.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juli 2005 - 21:08 #5
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. juli 2005 - 21:25 #6
til wireless bruger jeg kun et produkt, og det er netgears (samme som tdc forhandler - de står her på værkstedet i stakke). og jeg bruger netop dem fordi det bare fungerer. derfor kommer det her også til at fungere.
er det en almindelig router som kobles op til almindeligt internet (adsl)?
og hvad sker der hvis du kommer kabel i (hvor langt er du kommet)? (har du haft gang i den wizard det ofte starter med)?
taler vi om wgr614v5?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. juli 2005 - 21:30 #7
altså: er dit problem kun det trådløse, eller i det hele taget at komme på nettet via routeren
Avatar billede lonerangr Nybegynder
06. juli 2005 - 21:47 #8
Jeg skal op klokken lort, så jeg vender tilbage imorgen aften. men det er KUN det trådløse. med kabel er alt ok. Tak indtil videre :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. juli 2005 - 23:00 #9
ok, kan du ikke lige smide en linje om hvilket trådløst netkort der sidder i den bærbare og hvilken driverversion du bruger.
du kan jo begynde med et pivåbent trådløst netværk. det er standard SSID (NETGEAR) som den broadcaster, ingen kryptering, inden MAC-filter. Kan din bærbare se at der er et trådløst netværk? Hvis ikke skal du sikre dig at den korrekte driver er installeret, _og_ at der er tændt for kontakten (og nej, det er ikke banalt, det sker at folk ikke kan få det til at virke fordi der er en kontakt der skal tændes for - jeg har fx selv siddet i den situation - pinligt *gg*)
hvis den kan se det: hvad sker der så når du prøver at oprette forbindelse til det? hvad melder den?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juli 2005 - 10:52 #10
nu er det vel et firewall problem.?
Prøv at slå den fra.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
07. juli 2005 - 19:37 #11
mrmox2: Netkortet er et Broadcom 802.11b/g WLAN. Driverversion Broadcom 3.100.65.1 hvilket er den XP anser som den bedste ved opdatering.

Knapperne er der styr på, medmindre du mener noget der skal checkes af i opsætningen. Routeren fungerer udmærket med kabel.

Når jeg forsøger at instalere trådløst netværk får jeg følgende meddelelse:

Afhængig af hvilken software der er istaleret til den trådløse komunikation, virker istalationen af trådløst netværk muligvis ikke. Se artiklen 871122 for at få flere oplysninger i mcrosoft knowledge.... osv osv.

Efter meddelelsen kan jeg ikke komme videre.

Sikkerheden mener jeg er iorden. Der er lavet sikkerhedsnøgle via det medfølgende online instalationsprogram af routeren.
Avatar billede manhatten Nybegynder
07. juli 2005 - 19:39 #12
HVis du har skiftet kanal på din router kan det være et problem. Har lige købt bærbar med trådløst netværk og dette netkort kunne ikke håndtere kanaler over kanal 11. Vi havde vores sat til 13.

Ellers kan du overveje at se om du har noget trådløs elektronik der blokere for signalerne.

Vores trådløse philips tvlink på kanal 1 blokere totalt for vores trådløse net som i øvrigt også er Netgear og fra TDC.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
07. juli 2005 - 20:04 #13
Det var da en interesant oplysning. Nu er det ikke mit eget, så jeg ringede lige for at checke. Han HAR rent faktisk et tv-link, men mener ikke at det er slået til. Den følger jeg lige op på imorgen :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. juli 2005 - 20:38 #14
det med tvlink lyder interessant. har iøvrigt netop i går sat to maskiner op med det netkort, og begge kørte som smurt med denne router. mht knapper: så tænker jeg på den knap der er på mange bærbare der slår antennen til :-)
meldingen du får fra netkortet betyder at den set op til at broadcoms eget program styrer opsætningen af netværket. så enten skal du bruge det, eller også skal du slå windows'  program til
gå ind under netværksforbindelser, egenskaber for det trådløse kort, fanen trådløse netværk, her skal du markere "brug windows til at konfigurere ...." og Ok. så kan du gå ind på den almindelige måde og sætte netværket op. du skal muligvis deaktivere og reaktivere netkortet før du kan gøre det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. juli 2005 - 20:40 #15
installationsprogrammet til routeren slår ikke broadcast af SSID fra, og ændrer svjh heller ikke password. tjek denne lille folder (som tdc iøvrigt også plejer at shippe med denne router) http://www.videnskabsministeriet.dk/fsk/div/itsoejlen/sikkerhedtraadlos.pdf
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. juli 2005 - 20:43 #16
manhatten> ot: hvordan kan man iøvrigt tjekke om der er anden elektronik i nærheden, fx tvlink hos naboer.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
12. juli 2005 - 21:30 #17
Tja... Vi roder stadig. jeg har for en god ordens skyld villet checke op på routerens opsætning, som er lavet af en anden. jeg ringede til hotline for at få oplyst brugernavn og password, men det oplyste fungerer ikke.

Endvidere faldt jeg i de medfølgende instruktionshæfter over en besked om at trykke på ikonet i nederste hjørne, for at få adgang til Broadcoms eget instalationsprogram. Det ikon findes ikke. Jeg kan via stifinderen heller ikke finde noget brugbart. Derfor virker det umiddelbart håbløst at slå noget som helst fra for at kunne XP-muligheden.

Jeg sætter gerne flere point til rådighed, hvis nogen kan fortælle om det er muligt.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 14:10 #18
200 er maxpoint, og rigeligt for at få løst dette prob
broadcoms eget ikon ligner en slags bjergtop med en lille sky på hver side. du slår broadcoms eget prog fra inde under windowsopsætningen som jeg angav i indlægget 08/07-2005 20:38:08
jeg ville nulstille din router, hvis du ikke kan komme ind i den (da MAC-filter skal sættes på et tidspunkt). hvis ikke du kan komme ind i routeren er der ingen vej frem
så start forfra, brug guiden hvis du vil (den starter auromatisk første gang du prøver at gå på internettet fra en computer der er tilsluttet routeren), og lav din egen opsætning.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
16. juli 2005 - 17:16 #19
det hjalp ikke at resette routeren. det virker som om der mangler noget i den bærbare. Ikonet fra broadcom eksisterer ikke, og en søgning efter broadcom på harddisken giver ikke brugbare resultater.

Jeg har forsøgt at sætte den til at bruge Windows til at konfigurere, men valgmuligheden forefindes tilsyneladende ikke. Jeg kan ihvertfald ikke finde den.

Indikatoren for trådløs forbindelse på den bærbare lyser, og i enhedshåndtering fungerer alt perfekt.

Det der undrer mig allermest er at jeg ikke kan finde de ting som både du anbefaler, men som jeg også kan læse flere forskelige steder på nettet, bl.a hos TDC's support om netgear og udstyr. Artiklen fra Microsoft er også gennemprøvet, men det passer ganske enkelt ikke med det der popper op på PC'en.

Kan der evt. være tale om at downloade nyt instalationsprogram til netkortet fra Broadcom ?. jeg har været på deres side, men der er et hav af valgmuligheder, og jeg kan ikke umiddelbart gennemskue hvad det nøjagtigt er for et netkort.

Nu må vi snart være oppe i 500 point :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. juli 2005 - 22:47 #20
som jeg ser det skal vi ordne to ting, den ene er adgang til routeren, den anden adgang til opsætningen af wlan-forbindelsen. jeg har et par kommentarer.
1) vil det sige at router er nulstillet, og at du ikke kan komme ind i den alligevel? kan du ikke skrive præcis hvilken router det er, og om den er købt som standardvare eller med en særlig opsætning
2) "Indikatoren for trådløs forbindelse på den bærbare lyser" - fint, så er _det_ som det skal være
3) nyt util fra broadcom kunne være vejen frem. kan du ikke skrive hvilken pc du har præcis (hvis det er en hp henter du den fx direkte på deres hjemmeside)
4) mht pts: 200 er max ifølge reglerne
5) jeg får så småt lyst til at give den router en overhaling - hvor bor I?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. juli 2005 - 22:48 #21
prøv at gå ind i "tilføj fjern programmer" og fjern det broadcom util hvis det er der
derefter kan du måske bruge windows' egen opsætning. har du prøvet det
Avatar billede lonerangr Nybegynder
17. juli 2005 - 11:00 #22
Det med pointene var et mislykket forsøg på at væøre morsom midt i al denne trådløse elendighed :-)

Routeren er nulstillet, og opsætningen er ok i instalationsprogrammet som automatisk dukkede op da jeg gik på nettet.

Den bærbare er en HP Pavilion ZV5000

Umiddelbart virker det jo derfor som om der mangler noget i den bærbare HP. Han har iøvrigt købt den i Netto, så derfor vil vi gerne bruge lidt yderligere tid, idet jeg ikke har megen tillid til hastigheden som deres support arbejder med. Jeg havde nok valgt at støtte en decideret computershop omend det måske kostede tusind kroner mere. Men pyt.

Jeg har været forbi tilføj/fjern, og mener ikke at der er noget broadcom her, men jeg vil lige checke op på det når jeg kommer forbi igen.

Det der undrer mig mest, er at uanset hvor jeg finder instruktioner om opsætning af netkortet, så har den ikke de omtalte steder i opsætningen hvor der skal foretages ændringer.

Vi befinder os iøvrigt midt mellem Silkeborg og Horsens.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. juli 2005 - 11:10 #23
det er netop to zv5000 jeg har sat op til den router
jeg kigger lige på deres hjemmeside når jeg får tid - men skal lige ud af døren et par dage til sjælland, så der er ikke meget tid idag
om en uge er jeg tilbage - bor iøvrigt selv lidt uden for silkeborg (udaf mod hammel)
ps: hvor meget er der rodet med PCen iøvrigt, har de 1000 indstillinger som allerede er lavet, eller er den helt ny. overvej at geninstallere det hele med fabriksindstillingerne.
mht driver, så gå ind på hp.com, vælg hent drivere til zv5000 og hent Broadcom WLAN Network Adapters User Interface og Broadcom WLAN Network Adapters Driver. det er dem du skal bruge tror jeg
Avatar billede lonerangr Nybegynder
17. juli 2005 - 11:12 #24
Jeg har fundet vej til en automatisk konfiguration på HP's hjemmeside, og vil lige afprøve den. Den burde vel kunne lokalisere evt. fejl.
Avatar billede manhatten Nybegynder
17. juli 2005 - 11:28 #25
mrmox2: Beklager det sene svar men har været på ferie. Den eneste mulighed er vel at spørge naboerne :)
Avatar billede lonerangr Nybegynder
17. juli 2005 - 14:06 #26
Jeg har nu været en tur på HP's hjemmeside, og prøvet deres support. De yder IKKE support på Netgear wgr614 version 5. Jeg har prøvet at vælge en anden version, men får beskeden "Does not support Your router". netgear's og TDC's supportsider har umiddelbart heller ingen brugbar hjælp.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
17. juli 2005 - 14:21 #27
OOPS! Overså lige den anden download du anbefalede. Nu har vi bjerge med skyer i nederste højre hjørne, og trådløs forbindelse :-)

Det eneste jeg mangler er tildelingen af pointene til dig, og så lige mac-krypteringen.

Sidst men ikke mindst, har du helt klart en fadbamse tilgode :-)
Avatar billede lonerangr Nybegynder
17. juli 2005 - 14:28 #28
Og lige til allersidst. Hvordan sikrer jeg mig at mac-krypteringen er ok ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. juli 2005 - 17:18 #29
mac filter: indstilles under advanced - wireless setup
ssid broadcast slåes fra samme sted
kryptering indstilles under setup - wireless settings
læs den guide jeg linkede til fra videnskabsministeriet. den er god som en tjekliste
her er et svar :-) /thomas
Avatar billede lonerangr Nybegynder
18. juli 2005 - 14:10 #30
Ok... Tak for hjælpen. Og så var det bare en bagatel :-)

Jeg sad efterfølgende og rodede lidt rund i stifinderen, og fandt noget der lignede det jeg downloadede. Den havde jeg før rodet med, men det fungerede jo så ikke.

Med det lykkedes til sidst, og det var sgu rart :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. juli 2005 - 00:41 #31
jep - sådan er det nogle gange
fik du styr på kryptering og macadresse-filter
tak for points
Avatar billede jacobd Nybegynder
29. marts 2008 - 22:35 #32
Jeg står med samme problem som mrmox2, hvordan blev det løst?