Avatar billede Gnefner Novice
09. juli 2005 - 21:32 Der er 2 kommentarer

Problemer med Battlefield2

Har for nyligt fået anskaffet mig Battlefield2.

Spillet kører fint på min bærbare, men den stationære vil ikke starte op.

Den kommer lige igang med at loade spillet, altså forbi det første skærmbillede, hvor der står Battlefield2, Og så bliver skærmen grå, hvorefter den ryger ud på desktop igen..

Jeg har de nyeste drivers fra Nvidia, og Directx 9.0c

Kan det skyldes at min stationære kører på et forældet Gforce Ti 4200 kort ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
09. juli 2005 - 21:36 #1
jvf. EA skulle den kunne køre. Se nedenstående support:

First, verify that your video card meets the minimum requirements for the game. You will need a 64mb video card with at least one of these chipsets or better:

ATI Radeon 8500, 9000 Pro, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
ATI Radeon x300, x600, x800
Nvidia GeForce 3, GeForce3 Ti 200
Nvidia GeForce4 Ti 4200 with AGP8X, GeForce Ti 4600, GeForce4 Ti 4800 SE
Nvidia GeForceFX 5200, 5300, 5500, 5600, 5700, 5750, 5800, 5900, and 5950
Nvidia GeForce 6800

NOTE: The Nvidia Geforce 4 MX series is not officially supported for this game.

If your video card meets all the minimum requirements, but the issue persists you will need to contact your system or card manufacturer for the newest drivers for your video card. Most manufacturers have these drivers avaiable as free downloads on their website.

If you have updated your drivers and still get this error, you must make sure that the DirectX features for your video card are enabled.
Click on Start.
Click on Run...
Type dxdiag into the box.
Click OK.
Click on the Display tab.
Find the DirectX Features box.
The first feature is DirectDraw Acceleration. It should say Enabled next to it. If it says Disabled, click the Enable button.
The second feature is Direct3D Acceleration. It should say Enabled next to it. If it says Disabled, click the Enable button.
The third feature is AGP Texture Acceleration.  It should say Enabled next to it. If it says Disabled, click the Enable button.
Once all three are enabled, close the window.
You may now start your game. The error should no longer occur. If the features are Disabled and you do not have the option to Enable, you will want to contact your computer manufacturer or your video card manufacturer for further assistance.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
10. juli 2005 - 00:12 #2
Jeps. Du kan ikke spille det med det grafikkort. Der er nogle mennesker som arbejder på at lave et mod, så det bliver muligt. Det er noget med at EA har gjort så hardwaren skal understøtter noget med nogle skygger, hvilket dit kort ikke gør. Det mod der arbejdes på, er kun 30% færdigt, og resultatet bærger præg af det (grafik fejl, og andre underlige ting).

Du kan læse meget mere om det her: http://www.google.dk/search?q=ti4200+battlefield+2&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official

Hygge