Avatar billede ice Nybegynder
11. juli 2005 - 18:32 Der er 2 kommentarer

Import i Active Directory

Hej jeg har lavet mig en ldf fil med en masse information jeg skal have lagt ind i mit AD på allerede eksisterende brugere.

en bid vel fx være:

dn: lalala
changetype: modify'
replace: telephonenumber
telephonenumber: 00000000
-

Og det er jo meget fint, det virker så længe den bruger jeg ligger det ind på, har feltet telephonenumber i forvejen. Hvis han ikke har det vil den ikke ligge informationerne ind.

Hvad gør jeg hvis nogle af brugerne har oprettet dette felt, og andre ikke har.

Skal jeg slette alle felterne først og så oprette dem igen, og hvis dette er tilfældet, er der en der kan give mig et eksempel.

Venlig Hilsen
Ice
Avatar billede lap Nybegynder
11. juli 2005 - 20:41 #1
hvis ldf-filen er en du selv har lavet, så kunne den evt. laves om til andet format? I så fald kan jeg hjælpe med enten et vbscript eller et kix-script, som kan opdatere dit AD.
Avatar billede ice Nybegynder
11. juli 2005 - 21:52 #2
tak, men jeg henter nu info fra AD'et inden, og ser om der står noget i feltet, og hvis der ikke gør opretter det det.

Jeg har lavet filen ud fra noget ASP, da jeg alligevel havde dataene i en mdb fil.