Avatar billede zap23 Nybegynder
12. juli 2005 - 02:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan XP ikke finde min mp3 afspiller

Hej!

Jeg har lige købt en mp3 afspiller model ifp-790 fra iriver og prøvet at tilslutte den til usb porten. Windows kan registrerer  at der tilsluttet nyt hardware men kan ikke finde ud at hvad det er for noget. Kort sagt den kan ikke finde mp3-afspilleren.

Hvad skal jeg gøre for at for det til at virke.

Tak på forhånd

Med venlig hilsen
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juli 2005 - 03:01 #1
Finde en driver, evt. på en cd der medfulgte fra producenten? Ellers så se, om ikke de skulle have en hjemmeside med deres drivere.
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juli 2005 - 03:21 #2
her , http://tinyurl.com/ajay4 er der firmware.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2005 - 09:50 #3
I XP må en mp3 afspiller blive opfattet som et "Flytbart lagermedie" på lige fod med en USB-pen eller en kortlæser, der tilsluttes. I XP kræves ingen særlig driver til det - er indbygget i XP.

Kan du ikke se den i Denne Computer og/eller i Stifinder. Eller i Diskhåndtering?
For det to andre typer devices, jeg nævner, (samt også for harddiske), kræves at disse er formaterede for at kunne ses i Windows.

Er lageret i din mp3 (formentlig Compact Flash RAM) formateret? Ellers kan det gøres fra Diskhådtering. Der må stå noget om "klargøring til modtagelse af data" ell. lign. i manualen til den.
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juli 2005 - 10:22 #4
fra linket jeg lagde:.
"This is iFP-790/795/799 UMS firmware V1.28 enabling you to use your iFP player as a hard drive."
Avatar billede zap23 Nybegynder
14. juli 2005 - 03:12 #5
Hej!

Jeg har downloaded det link gratis gav og unzippet det, men jeg kan ikke se filen da der står at mit system ikke er konfigueret til dette.

Kan det skyldes at der tale om en hex-fil?

Til jaw ja der medfølger en installations cd, som efter at have installeret 99%, stor at installationen er mislykket. Jeg forstår det ikke fordi selv installationen er mislykket virker programmet fint det eneste der ikke dur er den ikke kan finde mp3 afspilleren.

Tak for det hurtige svar

med venlig hilsen

PS: det er satan galme træls når man køber noget og tager det forventningsfuld med hjem i den tro at det vil virke problemfrit og det ikke gør uhh jeg kunne blive ved
Avatar billede gratis Nybegynder
14. juli 2005 - 10:02 #6
her , http://www.iriver.com/html/support/faq/sufq_view.asp?idx=252 er der forklaring på hvordan du bruger firmware opgraderingen,læs det grundigt igennem ;)
Avatar billede zap23 Nybegynder
14. juli 2005 - 19:56 #7
jeg lukker spm og accepterer spm fra gratis
Avatar billede zap23 Nybegynder
14. juli 2005 - 19:57 #8
ups kom til at lave en fejl sorry