Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 17:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

USB-enhed blev ikke godkendt

Jeg får ovennævnte popup når jeg prøver at putte et USB stik i min pc. Der sidder 2 stk bagpå. Begge viser fejl. Har prøvet med flere enheder, og kørte med printeren igennem USB 1 time før det gik "løs". Jeg har også prøvet med og uden min Sandberg 4 ports hub.
Nogle der har en eller anden forklaring på det. Og ikke mindst hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak

Jens
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2005 - 17:42 #1
Det er ikke urelevant at vide hvad det er for en PC der er tale om og hvilket styrresystem!
Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 18:08 #2
Pentium 4 2.6g. Windows xp home.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2005 - 18:19 #3
Sæt USB enheden til.

Højre klik på denne computer og vælg egenskaber
Gå til fanebladet hardware og tryk på knappen enhedshåndtering

Din USB enhed skulle gerne stå herinde, og når du dobbeltklikker på den kommer der en fejlkode. Hvad for at nummer har den fejlkode og hvad er fejlbeskeden?
Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 18:30 #4
Under punktet "andre enheder" er der et stort gult spørgsmålstegn. 2 under punkter: Multimediekort og multimedieskærmkort også med gule ? når jeg klikker på dem står følgende i boksen: Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2005 - 18:33 #5
ok, så gør du følgende:

Deaktiver din antivirus
Sæt driver CD'en til enheden i
Klik på opdater driver
find den relevante .inf fil når Windows spørger

Hvis det ikke virker, så skal driver og reg keys til usb enheden fjernes manuelt og driveren skal installeres. Den fejl du har gjort er højest sandsynligt at sætte enheden i før driverne var installerede, og det giver ofte problemer.
Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 18:39 #6
Jeg tror vi misforstår hinanden (eller jeg skal have tingene skåret ud i pap) det er alle usb enheder der pludselig ikke kører. Derfor hev jeg min 4port hub ud og prøvede kamera, printer og andre direkte i stikkene bag på pc'en.
Bær venligst over med mig, jeg er ikke den største ekspert her ;-)
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2005 - 19:08 #7
ok, jeg skal lige vide om det her er en bærbar eller en stationær?
Har du drivere til motherboard og chipset til den? Jeg kan hjælpe med at finde det, men så skal jeg vide hvilket motherboard eller hvilken laptop det er.
Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2005 - 19:25 #8
Fjern først alle dine usb enheder fra USB stikkene og:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering, klik på + udfor Andre enheder, H-klik på enheden som er vist der og vælg Fjern.

Derefter udfører du følgende:
Opdater dit skærmkort/grafikkort (det er det du skriver kl:18:30:14)
Nu ved jeg ikke hvad det er for et grafikkort, men her er et link til det 2 mest kendte:
Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nyeste driver til ATI grafikkort?
http://www.ati.com/support/driver.html

Hvis det er et on-board grafikort, så har du nok en cd med alle driverne til bundkortet - installere dem.

Hvis ikke, så er her et lille program som kan fortælle dig, hvad det er:
F.eks kan du klikke på Grafikkort, klikke på Windows Video, nederst på siden kan der så hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Når det er udført, så skal du lige genstarte pc`eren.

Nu skulle der helst ikke være nogen fejl i Enhedhåndtering og du kan tilkoble dine USB enheder og lad windows finde og installere dem.

Er dit windows fuldt opdateret ? (ellers vil jeg anbefale, at du gør det)
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2005 - 19:27 #9
gatecrashing =(
Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2005 - 19:33 #10
strych9 > bare rolig, ved godt at du har fat idet, men det er mere rækkefølgen ;)
Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 21:41 #11
@haverslev. Jeg har opdateret grafikkortet, og det står iøvrigt i enhedshåndtering for sig selv som "skærmkort", skal jeg måske stadig hklikke og sige fjern til de andre enheder?

@strych9: Det er en stationær. Hvordan finder jeg ud af hvilket motherboard jeg har? chipset, det samme?

Har måske skiven med driver på loftet, jeg må lige checke.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. juli 2005 - 21:44 #12
bare gør som haverslev foreslår. Det program der hedder Everest fra lavalys.com kan fortælle hvilket motherboard og chipset.
Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2005 - 21:49 #13
Har du SP2 (service pack)på din XP ?
Ja, du er på rette spor: klik på motherboard, klik på chipset.

Ja fjern enhederne under "Andre enheder" - genstart pc`en
Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 22:14 #14
Motherboard ID    11/20/2002-SiS-646-6A6IXQ19C-00
Motherboard Navn    QDI Superb 4E

Nederst på siden i everest står:
Hent BIOS software    http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/driver.htm
er det dette jeg skal opdatere?

chipsæt
Nord Bro: SiS 645DX

Ja jeg har SP2 opdateret for et par dage siden.
Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2005 - 22:40 #15
Jeg er lidt mere intresseret i:
Du skriver at du opdaterede med SP2, for et par dage siden.
Fik du problemerne samtidig med SP2 eller var det også et problem før ?

Du skal IKKE opdatere: http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/driver.htm
Det er opdatering af BIOS og man opdatere normalt ikke sin bios, hvis den er fejlfri - og det går jeg Pt udfra.
Avatar billede ntunxun Nybegynder
13. juli 2005 - 22:44 #16
Nu jeg tænker på det, var der også en opdatering idag, første gang jeg prøvede at opdatere gik noget galt og jeg prøvede senere der lykkedes det. Jeg kan hvis jeg skal være ærlig ikke huske om jeg opdaterede før eller efter problemerne, men når jeg kender mit temperament kunne det godt være inden.
Avatar billede haverslev Novice
14. juli 2005 - 07:39 #17
Ok, men lige for en status skyld, så har du fjernet "andre enheder" og opdateret dit grafikkort - korrekt ?

Hvis du f.eks har opdateret med SP2 og der er "snavs" på maskinen, så kan der forkomme de undeligste ting i den forbindelse, derfor skal vi lige sikre os at der ikke er noget snavs osv.

Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Hent og kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)

Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede ntunxun Nybegynder
14. juli 2005 - 20:27 #18
@haverslev. Alt det sikkerheds værktøj kører jeg rimelig tit, opdaterede og kørte dog igen for en sikkerheds skyld.
Jeg prøvede at checke egenskaberne og kunne ikke forstå at "andre enheder" stadig var der, indtil det slog mig at jeg har et gammelt tv-tuner kort i pc'en. Dette fjernede jeg hurtigere end man kan nå at sige "flødebollermedkokos!" og presto, alt virker igen... go figure ;-)

Tusind tak for hjælpen. Også til strych9

Hvordan klarer man det med point og afslutte spørgsmålet?

Tak
Jens
Avatar billede haverslev Novice
14. juli 2005 - 20:51 #19
Det var da godt, at du fik det til at virke igen.

Ang. lukke sørgsmål og points:

Hvis du mener, at strych9 og mine indlæg har hjulpet dig, i løsning af problemet, så kan vi smide et svar som du så acceptere.

Hvis du mener at vi ikke har hjulpet dig, til problemets løsning, så lægger du et svar selv og accepter det ;)

Det er kun "svar" der kan lukke og gives points på.
Når der er lagt et svar, så markeres navnet og klik derefter på knappen accepter svar.
Avatar billede ntunxun Nybegynder
15. juli 2005 - 06:56 #20
@haverslev. Jamen endnu en gang siger jeg tak.
Læg et svar og der er point;-)
Jeg vil sige at jeg nok ikke var kommet på sporet alene..

Jens
Avatar billede haverslev Novice
15. juli 2005 - 07:37 #21
Svar ;)