Avatar billede spottie Nybegynder
15. juli 2005 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Norton Antivirus 2005 automatisk skanning?

Goddag Derude

1) Jeg ville bare høre om andre derude også oplever at deres Norton Antivirus 2005 bare nogen gang starter automatisk med at lave en "fuld skanning", hvilket jeg oplever?

2) Nogen derved hvordan man kan slå det fra og hvad man skal slå fra?

Håber at høre fra nogen.

Vh spottie
Avatar billede apo Praktikant
15. juli 2005 - 21:20 #1
1) Ja (Du kan selv ændre hyppighed og klokkeslet i indstillingerne). Jeg kører selv med Norton Internet Security 2005. Der går man ind i Norton Antivirus > Skan efter virus. Ud for 'Denne computer', er der et ikon (Planlæg). Ved klik på ikonet kommer en boks frem, hvor man kan ændre opsætningen.

2) Jeg ved ikke om man kan slå det fra. Men hvorfor vil du slå skanningen fra? Det er en vigtig ting, at foretage en fuld systemskanning med jævne mellemrum (For at spore eventuelle trojanere og andet skrald der måske har lusket sig ind i 'ly af natten'). Du kan bare ændre startdato og tidspunkt til et der er mere hensigtsmæssigt for dig :-)

Apo
Avatar billede spottie Nybegynder
15. juli 2005 - 22:01 #2
tror jeg har klaret den man sætte den til hvornår den skal starte og slutte med dato.

Jo vil gerne skanne min PC men kun når jeg gør det manuelt.

vh spottie
Avatar billede j-s-o Nybegynder
16. juli 2005 - 01:51 #3
Man kan også slå den automatiske skanning fra

Åben Kontrol Panel (kategori visning) => Ydelse og vedligeholdelse => Planlagte opgaver

I denne mappe skulle den planlagte skanning ligge - den skal blot slettes, og derefter skal du manuelt skanne din computer for virus etc

Dog har jeg selv sat Norton Antivirus til at skanne HVER DAG klokken 22, da jeg af og til godt selv kan glemme dette

Men hver sin smag

// Jens ;)
Avatar billede spottie Nybegynder
29. juli 2005 - 22:07 #4
Jens...Dette har jeg nu gjort takker for det..post svar for point..men tør ikke slette NetDetect, da dette sikkert er den automatiske LiveUpdate?

vh spottie
Avatar billede spottie Nybegynder
09. august 2005 - 21:09 #5
lukker spørgsmålet