Avatar billede andersdp Nybegynder
17. juli 2005 - 10:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hotmail.dk

Har det på noget tidspunkt været muligt, at oprette en hotmail der endte på .dk?

Je spørger fordi jeg har et site hvor folk modtager en bekræftelses mail med et link i, de skal klikke på for at komme videre - og jeg har en del mistænkt for at skrive .dk istedet for .com af ren uvidenhed.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
17. juli 2005 - 10:40 #1
ender tdc's mail accounts ikke på.dk ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
17. juli 2005 - 10:41 #2
du kan jo evt. prøve ad http://tdconline.dk/mail.php?f=1
17. juli 2005 - 10:52 #3
Det ser ud til at være muligt. jeg lavede en søgning på alta vista på hotmail.dk, det gav 2972 hits, bla. en del klasselister. + dette:

TDC Online - Vejvisere - Søg - Søg på Internettet
... Hotmail.dk er overtaget af Microsofts Hotmail.com http://www.hotmail.com. Derfor fungerer e-mail-adressen andersine@hotmail.dk ...
find.tdconline.dk/google.php?searching=yes&searcharea=dk&q=www.hotmail.com
Flere sider fra find.tdconline.dk
Avatar billede andersdp Nybegynder
17. juli 2005 - 11:31 #4
egr_sli:
Ja, men det er vel ikke muligt at oprette en hotmail via tdc...

Er ret sikker på, at et ikke kan lade sig gøre nu - spørgsmålet er om at det har kunnet lade sig gøre førhen?
Avatar billede andersdp Nybegynder
17. juli 2005 - 11:35 #5
Her er sagen:

Jeg har som sagt et site, der kræver medlemskab. For at få dette skal man klikke på et link man modtager i en mail. Jeg har knap 7000 mail adresser i min database, 1700 er hotmail.com adresser, 0 (nul) er hotmail.dk.

Jeg har så imidlertid også muligheden for at se hvilke mail adresser der løbende bliver brugt til at oprette sig med, og der ligger jævnligt hotmail.dk adresser - men de når aldrig igennem nåleøjet... Formentlig fordi hotmail.dk aldrig har været muligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2005 - 12:51 #6
hotmail.dk er ikke muligt idag i hvert fald - jeg mener .dk engang har virket, men kan ikke finde noget på det.
Jeg tror dem der har oprettet sig med .dk mail bare har skrevet forkert...
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. juli 2005 - 13:38 #7
ja, det HAR tidligere været muligt at oprette .dk hotmail's både via hotmail.dk samt en lang række "udbydere" men ikke siden "overtagelsen"
Avatar billede andersdp Nybegynder
17. juli 2005 - 16:18 #8
Det anede mig - det undrer mig så blot, at jeg så slet ingen har i min database... Jeg har nok set et par 100 efterhånden som har forsøgt sig med hotmail.dk

Hvornår skete overtagelsen? Og du må gerne smide et svar mobius6...
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. juli 2005 - 16:59 #9
"On November 18, 2004, Hotmail began offering email addresses from several country-specific domains. Now users can register a @hotmail.co.uk address."

http://en.wikipedia.org/wiki/Hotmail

men der står forbavsende lidt på www om hvornår denne service IKKE længere var tilgængelig ?-/  (somebody's been cleaning their tracks?)
Avatar billede andersdp Nybegynder
17. juli 2005 - 17:27 #10
Hmm, det tyder altså på, at det er/har været muligt.
Bare underligt, at jeg ikke har nogen blandt 7000 ialt og 1700 hotmail.com adresser...

Men tak for svaret.
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. juli 2005 - 17:30 #11
ja der er et eller andet "strange" men info er simpelthen væk?
humm...http://news.zdnet.co.uk/internet/ecommerce/0,39020372,39174606,00.htm
Avatar billede andersdp Nybegynder
17. juli 2005 - 17:41 #12
Hmm, gad vide om en henvendelse direkte til MS vil føre et brugbart svar med sig... Tror jeg prøver, og så vender jeg lige tilbage (jeg bliver overrasket hvis de svarer indenfor én uge)...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. juli 2005 - 20:55 #13
Jeg mener også helt sikkert at kunne huske at min kæreste har haft en hotmail.dk  adresse for nogle få år siden.
Avatar billede andersdp Nybegynder
20. juli 2005 - 13:59 #14
Her er svaret fra Microsoft:

Tak for din henvendelse til Microsoft.
Det har ikke være muligt eftersom der er tale om et amerikansk tiltag, og man kan ikke oprette en hotmailadresse der ender på ”.dk” - alle hotmailadresser ender på ”.com”.
Har du spørgsmål eller andet er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen / Best regards
________________________________________
Diana Sundt Poulsen
Microsoft Customer Service Supervisor
Avatar billede andersdp Nybegynder
20. juli 2005 - 13:59 #15
Og kun 3 dages svartid :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juli 2005 - 16:35 #16
"alle hotmailadresser ender på ”.com”."

gu gør de ej???

"In the United Kingdom, the first addresses@hotmail.co.uk are being auctioned off for charity."

jeg er ihvertfald IKKE blevet klogere udfra Microsoft "svar"

Ok jeg har lige kigget adresserne i min MSN igennem der er ADSKILLIGE .dk og jeg taler med ugentligt...

???????????????????????
Avatar billede andersdp Nybegynder
20. juli 2005 - 18:16 #17
Tjah, sikkert en praktikant der har svaret så...

Så ved jeg sgu ikke rigtig hvad jeg skal forholde mig til.
Der må findes noget info på hotmail.com - om ikke andet, så noget kontakt info der lander et andet sted end i dk.