Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
20. juli 2005 - 17:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Links udformet så de logger ind på en hjemmeside

Hejsa,

Der er nogle hjemmesider jeg ønsker at kunne logge ind på ved blot at klikke på et link...

Jeg kan ikke få lavet dem til:

http://steinigke.de

http://www.nedis.com

Jeg har lavet et login til Sintron.de:

http://www.sintron.de/shop/dt_index.php?benutzername=XXXXX&passwort=XXXXXXXX&login=true

Hvordan kan jeg lave det til de 2 andre?
Avatar billede olebole Juniormester
20. juli 2005 - 19:44 #1
<ole>

Det kan du kun, fordi koderen bag det sidste link er et sjuskehovede/inkompetent og ikke checker, hvor bruger-input kommer fra  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
20. juli 2005 - 19:56 #2
- ellers kan du lave tre forms, der er udfyldte kopier af de oprindelige forms. I stedet for type="text" kan du bruge type="hidden", så formen ikke ses. Husk i den forbindelse: style="display:inline" på form-tag'et, så den flyder naturligt med i sidens text-flow.
I formen skriver du så bare:
    <a href="#" onclick="document.FORM_NAVN.submit();return false">Link</a>

Så vil hele formen blot se ud som et link, når dokumentet ses i en browser.

Du skal naturligvis sørge for at have alle evt. hidden fields med - og sætte den korrekte method. Afhængigt af, hvor nøje bruger-input bliver checket på serveren, er det ret sandsynligt, du kan logge ind på den måde  :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juli 2005 - 19:58 #3
- ooops ... hvis der er en submit-knap som denne:
  <input type="submit" name="mySubmit" value="logIn">

- skal du huske også at have et hidden field som dette:
  <input type="hidden" name="mySubmit" value="logIn">
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
21. juli 2005 - 17:37 #4
Jeg har forsøgt, også med forms...

Men kan du komme med et konkret eksempel til en af hjemmeside-loginsene?
Avatar billede olebole Juniormester
21. juli 2005 - 17:54 #5
Prøv at vise, hvad du har forsøgt dig med - så kan vi rette evt. fejl  :)
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
22. juli 2005 - 12:20 #6
Denne virker ikke:

http://www.skytronic.dk/account/login.php?username=XXXXXXXXX&password=XXXXXX

Det gør formen:

<form action="http://www.skytronic.dk/account/login.php" method="post" name="loginform">
<input type="hidden" name="username" value="XXXXXXXXX">
<input type="hidden" name="password" value="XXXXXX">
<input type="submit" name="submit" value="Skytronic.dk"></form>

Hvordan kan jeg lave det som et link på mit skrivebord?
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
22. juli 2005 - 12:22 #7
Og denne form til steinigke virker ikke:

<form action="http://www.steinigke.de/shopneu2/shop.php3" method=post>
<input name="id" value="6bee11e97e546ec61cbd5966312b90f3" type=hidden>
<input name="f" value="main" type=hidden>
<input name="action" value="login" type=hidden>
<input name="kdnr" size=5>
<input name="password" size=8 type=password><input type="submit" value="Steinigke.de" border=0></form>
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
17. oktober 2005 - 19:05 #8
Lukker...