Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
20. juli 2005 - 17:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5: Databasen bliver for stor!

Når jeg starter Navision C5, får jeg denne besked:

"Databasen er nu så stor at den snart vil overskride den tilladte størrelse. Databasens tilladte størrelse kan forøges ved at indtaste de tilsvarende koder."

Hvordan gøres det?
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2005 - 17:58 #1
Kontakte din forhandler og tilkøbe mere Database plads.
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
20. juli 2005 - 18:02 #2
Alternativt, er det så muligt at komprimere databasen?
Avatar billede mariaf Juniormester
20. juli 2005 - 18:11 #3
Ja, men kan du ikke selv gøre det, så er det for dyrt i forhold til at købe ekstra Databaseplads.
Du kan jo tage en kopi, og så prøve. Nedlæg gamle år, slet gamle notater og gamle fejlbeskeder. Herefter reindexeres og databasen eksporteres, dat-filen slettes og data importeres. Så får du også en fornemmelse af tidsforbruget.