Avatar billede xjln Juniormester
24. juli 2005 - 21:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte en celles værdi i Word

Hejsa
Er ved at opbygge et regneark/database indeholdende nogle standard tekster som skal indsættes i word. Er der en smart måde via VBA at lave dette?
Jeg tænker på at man har standardteksterne stående i hver sin celle i nogle kolonner, ved så at klikke på selve teksten/cellen eller evt. en knap ud for denne bliver teksten/cellens indhold flyttet over i Word på det punkt hvor cursoren nu står.
Jeg skal så senere have udbygget den med en søge funktion.
Jeg er ikke så god til Access, men det var sikkert bedre at lave deri?

XJLN
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2005 - 21:27 #1
Ud fra de informationer di giver, er det svært at sige hvilket program der er bedst til formålet. Jeg er ikke den store Excel haj, men i Access kan du bruge flg. kode til at overføre en værdi fra en Access formular til et forud defineret sted i Word:

Dim objword As New Word.Application
Dim WordDoc As New Word.Document
Set WordDoc = objword.Documents.Add("D:\Opskrifter\Opskrift.doc")
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Opskrift", Me!Opskrift)
objword.Visible = True
DoCmd.Hourglass False
End Sub

Function InsertAtBookmark(objWordDoc As Word.Document, strBookmark As String, strText As String) As Boolean
With objWordDoc.Bookmarks
If .Exists(strBookmark) Then
.Item(strBookmark).Range.Text = strText
InsertAtBookmark = True
End If
End With
End Function

Koden kræver en reference til Word.
Avatar billede xjln Juniormester
27. maj 2008 - 22:23 #2
Lukket