Avatar billede graugart Nybegynder
01. august 2005 - 08:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Læse recordset omvendt?

Hvis jeg har et recordset med 10 records, hvordan får jeg så vist det i omvendt rækkefølge? Jeg kan ikke bruge .MovePrevious, så går ud fra jeg skal smide indholdet i et array og vise det omvendt, men hvordan gør jeg det??
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 08:33 #1
Hvorfor ikke hente dem i omvendt rækkefølge ?

SELECT ... FROM .. WHERE ... ORDER BY felt ASC

versus

SELECT ... FROM .. WHERE ... ORDER BY felt DESC
Avatar billede graugart Nybegynder
01. august 2005 - 08:37 #2
Sorry, det vil ikke løse problemet :\ Jeg henter dem allere med "DESC" sortering fra databasen og jeg får rigtig nok få de seneste 10 poster i tabellen, men de er sorterer i omvendt rækkefølge af hvad jeg vil have. Jeg skal have de seneste 10 posts fra tabellen sorteret sådan at de nyeste er NEDERST.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 08:39 #3
Hvis din database understøtter det:

SELECT * FROM (SELECT TOP 10 ... FROM ... WHERE ... ORDER BY felt DESC) tmp ORDER BY felt ASC
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 08:40 #4
Hvis ikke så hænger du nok på arrayet (og du læser bare ind i et array og når
du skal vise det så laver du en løkke som tælle rned fremfor op).
Avatar billede hiks Nybegynder
01. august 2005 - 08:41 #5
hvorfor kan du ikke bruge moveprevious?

du kan lave en .movelast lige inden.

Hvis du vil ud i et array så er det også til at have med at gøre.

arrayRS = rs.Getrows()

if IsArray(arrayRS) = True then
    for i = Ubound(arrayRS, 2) to LBound(arrayRS, 2) Step -1
        response.write arrayRS(0, i)
    Next
End if

/hiks
Avatar billede graugart Nybegynder
01. august 2005 - 08:44 #6
Hvis jeg prøver med moveprevious siger den noget med:

"The recordset does not support backwards et eller andet" :\

Cool, prøver lige med dit array kode! :)
Avatar billede busschou Praktikant
01. august 2005 - 08:49 #7
hvis det er fordi du benytter conn.execute("sql") altså en connection
Så understøtter den jo kun forward moving :o)
Avatar billede busschou Praktikant
01. august 2005 - 08:50 #8
Så du skal åbne et recordset med en cursor som understøtter baglæns flytnin
http://www.w3schools.com/ado/prop_rs_cursortype.asp
Avatar billede graugart Nybegynder
01. august 2005 - 09:04 #9
Hiks >> Det fungerede perfekt med array koden, tusind tak for hjælpen!!
Avatar billede hiks Nybegynder
01. august 2005 - 09:16 #10
jeg smider lige et svar så... :o)

/hiks