Avatar billede flatov Nybegynder
01. august 2005 - 21:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Oprette kampplan

Jeg har en pluje med 4 hold, nu vil jeg gerne have lavet en kode der hurtigt opstiller en kampplan for de 4 hold, alle skal mod alle dvs.

Hold 1 vs. Hold 2
Hold 3 vs. Hold 4

Hold 2 vs. Hold 3
Hold 1 vs. Hold 4

Hold 1 vs. Hold 3
Hold 2 vs. Hold 2

Håber folk forstår hvad jeg leder efter.
Avatar billede mollevp Nybegynder
01. august 2005 - 22:52 #1
Noget ala.
<?php

    $hold = array( "AAB", "Brøndby", "FCK", "OB");

    for($team_id = 0; $team_id < count($hold) ; ++$team_id){
        for($counter = 0; $counter < count($hold); ++$counter){
            if($counter != $team_id){
                echo "$hold[$team_id] vs. $hold[$counter]<br>";
            }

?>
Avatar billede flatov Nybegynder
01. august 2005 - 23:34 #2
Jo noget ala det, men den skal fungere sammen med en database og så skal den ikke poste ude og hjemme kampe hvis du forstår, holdene skal kun møde hinanden 1 gang...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 23:35 #3
1 gang => erstat != med <
Avatar billede flatov Nybegynder
01. august 2005 - 23:42 #4
super, så skal jeg bare have den til at passe sammen med databasen, i databasen er 4 hold tildelt et id som svarer til en pulje.

og der skulle jeg meget gerne have den til at stille alle kampe op fra hver division
Avatar billede flatov Nybegynder
01. august 2005 - 23:46 #5
Skulle egentlig også have kampene delt op efter runder, sådan så der kommer til at være 3 runder med 2 kampe.
Avatar billede mollevp Nybegynder
02. august 2005 - 08:55 #6
Det her virker for _4_ hold.. det er ikke så smart, kan lige kigge på det senere og se hvordan man kan udvide det til x antal hold..

<?php

    $hold = array( "AAB", "Brøndby", "FCK", "OB");
    $matchups = 0;

    for($i = 0; $i < count($hold); ++$i){
        $matchups += $i;
    }

    for($i = 1; $i < count($hold) ; ++$i){

        echo "<br><br>Runde $i: <br>$hold[0] vs $hold[$i]<br>";

        for($j = 1; $j < count($hold); ++$j){

            if($j != $i){
                $temp = $matchups - ($j+$i);
                echo "$hold[$j] vs $hold[$temp]";
                $j = count($hold);
            }
?>
Avatar billede flatov Nybegynder
02. august 2005 - 12:51 #7
Det ser fint ud, skal bare lige også have det til at hænge sammen med en database, da holdene ligger der i.
Avatar billede mollevp Nybegynder
02. august 2005 - 14:26 #8
ok, kan du uddybe lidt hvad det er der mangler?
Avatar billede flatov Nybegynder
02. august 2005 - 20:04 #9
Det kan jeg godt...

Skal have lavet en kampplan, holdene der skal spille ligger i en database, alle skal mod alle og kampplanen skal opdeles i runder.

Det du har lavet passer meget godt, men det skal passes til en database og så skal den kunne have x antal hold med.

Spørg hvis du ikke helt forstår hvad jeg mener.
Avatar billede mollevp Nybegynder
02. august 2005 - 21:21 #10
Jeg har lavet et eksempel her, hvor der kan være x antal hold: http://www.eksperten.dk/spm/636847
Avatar billede flatov Nybegynder
02. august 2005 - 21:53 #11
Ja, men mangler stadig lige at få sat den sammen med databasen !
Avatar billede mollevp Nybegynder
02. august 2005 - 22:33 #12
Er det selve koden til at hente holdene ud af databasen, du efterspørger?
Avatar billede flatov Nybegynder
03. august 2005 - 13:02 #13
tænkte mere på hvordan jeg skal få det jeg henter, ind i den kode der så det hele kører rundt, kan du fx ikke lave et eksempel hvor du har brugt et databaseudtræk
Avatar billede mollevp Nybegynder
04. august 2005 - 11:23 #14
Jo, det kan jeg godt... men jeg har meget travlt for tiden - så der kommer til at gå et par dage..
Avatar billede flatov Nybegynder
04. august 2005 - 15:13 #15
Det går nok, men ville være super hvis du gad prøve.
Avatar billede flatov Nybegynder
08. august 2005 - 22:41 #16
Ville lige høre om du har droppet det eller !?

Hvis du skal have flere point for det, siger du bare til.
Avatar billede flatov Nybegynder
30. maj 2008 - 15:03 #17
Lukker