Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. august 2005 - 13:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar

Hej eksperter.

Jeg står på trappen til at skulle købe en ny bærbar.

Den skal primært bruges i forbindelse med mit studie og til internet-søgning. Basalt Photoshop vil nok være det mest krævende den kommer til at arbejde med.

Mine primære kriterier er i nævnte rækkefølge:
- Den skal være meget støjsvag
- Den skal være forholdsvis billig
- Lang batteri-levetid
- Den skal være forholdsvis let

Jeg går mest efter 14 tommers skærme pga strømforbrug og vægt.

Den bærbar som jeg på nuværende tidspunkt hælder mest til er: shg Computers - Centrino 1.8GHz (Dothan): http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=105420

Jeg har også overvejet en Zepto bærbar: http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=uoMYhLd7ak

Den bliver dog hurtig for dyr ift hvad man får hos SHG.

Mit spørgsmål er nu;
- Er der nogen som kan give anbefalinger/fraråde at købe bærbare hos SHG?
- Er der nogen som kender til lignede alternativer som opfylder samme krav som den SHG bærbar jeg har sendt?
- Lyder SHG bærbaren ikke som et godt studie-køb ift prisen?

På forhånd tak
Christian
Avatar billede silvershadow Nybegynder
02. august 2005 - 14:18 #1
Da de første Centrino dukkede op var deres performance omtrent at sammenligne med Pentium 2.5-2.8 så Centrino 1.8 klarer sagtens basalt Photoshop arbejde efter min mening.

Hvis valget står mellem disse to modeller ville jeg vælge den fra shg, uden at kende firmaet. Jeg studser over Zeptos Webcam, er det ikke for meget legetøj til prisen?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2005 - 14:22 #2
- Lyder SHG bærbaren ikke som et godt studie-køb ift prisen?

Jeg synes ikke en bærbar til 8000 kr lyder som et godt studie-køb - og egentlig synes jeg også prisen i forhold til specifikationerne er lidt høj, men hvis du drosler en smule ned på kravene har jeg set mange bærbare fra blandt andet IBM (der efter min erfaring holder evigt) til 4-5000 kr.

Nu er studie-økonomi et vidt begreb, men i min egen fattige studiesituation ville jeg påstå at det er dyrt :)

--
pacroon
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. august 2005 - 14:40 #3
Prisen er egentlig ikke det mest afgørende for mig - har bare sat mig for at den skal ligge under 10.000. Jeg køber den gennem mit arbejde, så jeg kommer ikke til at betale det fulde beløb for den.

pacroon, hvis du kigger på edbpriser, finder du ikke et ligeså godt alternativ hvis:
... prisen skal være under 10.000
... skærmen max må være 14.1'
... 512mb ram

Så jeg syntes det er meget billigt ift at det er Centrino osv...
___
Christian
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2005 - 14:49 #5
Nej det kan jeg godt se - men hvis du heller ikke betaler det fulde beløb er det nok lidt nemmere.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 08:53 #6
Hvad købte du så?
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
07. september 2005 - 10:46 #7
Jeg har endnu ikke købt noget. Har lånt en bærbar på mit arbejde.

Når jeg ikke kan låne denne mere køber jeg nok en SHG Note 6000 series
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
07. september 2005 - 10:46 #8
Spørgsmål lukket
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
07. september 2005 - 10:47 #9
Tak for de mange GODE indlæg... det er altid dejligt at høre andre IT folks holdning :-)