Avatar billede combinedesigns Nybegynder
08. august 2005 - 02:06 Der er 3 kommentarer

At lære at arbejde i flash - Hvordan?

Hej.

Når jeg sætter mig til at arbejde med webdesigns osv, er det for det varierende, hvor tunge siderne er grafisk. Nogle gange er de så tunge at det tager uendeligheder at loade.

Så nu vil jeg lære at arbejde i flash. Men hvorhenne starter jeg? Jeg har fra mit arbejdsplads fået Flash Mx 2004, hvilket gerne skulle være en fin start.

Jeg ved, at jeg altid kan smutte forbi biblioteket og låne en bog eller lign. Men er ikke så glad for at skulle hele tiden se et andet sted, for at lære på computeren.

Så det jeg søger er:
Nogle links, som viser hvordan man arbejder i flash.
Det skal bare være links, som minder om "jeg-har-ikke-rørt-flash-før". Der må også gerne være nogle mindre tutorials, som indeholder nogle nyttige 'fifs' som altid er godt at kunne osv.
Men hvis i absolut synes jeg skal finde mig en bog, hvilken skal det så være?
Ellers må i også komme med diverse links osv, som i synes er et kig værd.

Jeg takker på forhånd. Points bliver delt mellem de forskellige som ligger et svar, jeg synes er brugbart :)
Avatar billede skovge Novice
08. august 2005 - 13:15 #2
Prøv at kigge her - det er VIRKELIG gode flash-tutorials i filmform, dvs. de vises i ex.vis quick-time, og du kan så selv følge med step for step i din egen MX2004. De første enkle er gratis, de næste mere avancerede koster lidt, men alle jeg kender der har prøvet det, synes det er pengene værd.
http://www.cartoonsmart.com/
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. november 2006 - 14:56 #3
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?