Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. august 2005 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Værdi på dynamisk select

Jeg har problemer med at hente værdien fra en dynamisk genereret dropdown boks.
Jeg har først en løkke hvor jeg løber alle mine selectbokse igennem, og tjekker om der er valgt en værdi, men jeg får fejl når jeg forsøger at hente en værdi fra et dynamisk select navn:

    for (var y=1; y < document.all.MaxCount.value-1; y++) {
        for (var x=0; x < document.all.Link_LinkEditorFile[y].options.length; x++) {
          if (document.all.Link_LinkEditorFile[y].options[x].selected == true) {
            window.alert(document.all.Link_LinkEditorFile[y].options[x].text);
          }

Hvis jeg erstatter [y] med eks. tallet 6 virker det, men da jeg ikke på forhånd kender den valgte select boks, duer det jo ikke.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. august 2005 - 14:19 #1
Fejlen er:
document.all.Link_LinkEditorFile[...].options is null or not an object
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:20 #2
Hvordan ser select-tagget ud for een af dem ?-)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. august 2005 - 14:22 #3
<select name="Link_LinkEditorFile5">
<option value="0">-- ingen fil --</option>
<option value="88" >050807192724.gif</option>
</select>
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:29 #4
Skal det kun kunne virke i Internet Explorer ?-)

-- og hvilken doctype bruger du ?o]

-- for afhængig af de to ting, er det nogle voldsomt forskellige ændringer, der skal til ?-)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. august 2005 - 14:31 #5
Det er ok hvis det kun virker i IE.
Nu er jeg slet ikke ekspert i javascript, så jeg ved ikke hvad du mener med doctype?

Det lyder ikke til det er så simpelt at bruge dynamiske select navne?
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:39 #6
Efter nutidens standard skal ethvert html-dokument starte med et doctype-tag før html-tagget ...

-- det er ikke svært at lave det, så det dur i alle browsere, men umiddelbart skal man så have fat i formtagget, hvis ikke du sætter id på dine selects, og det vil så ikke virke i de allernyeste standarder !-)

-- en IE-only kunne se sådan ud:

    for (var y=1; y < document.all.MaxCount.value-1; y++) {
        for (var x=0; x < document.all["Link_LinkEditorFile" + y].options.length; x++) {
          if (document.all["Link_LinkEditorFile" + y].options[x].selected) {
            window.alert(document.all["Link_LinkEditorFile" + y].options[x].text);
          }
Avatar billede skovtrold Nybegynder
08. august 2005 - 14:50 #7
Det ser ud til det virker som det skal.
Super - mange tak for fin hjælp.
Sender du et svar så du kan få point?
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:52 #8
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:52 #9
;O)
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:55 #10
-- og tak for point ;~}