Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. august 2005 - 22:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er "digital scrubbing"

Hej Xperter
Min harddiskrecorder har en feature kaldet "digital Scrub" og "Pitch scrub" - Direkte oversat betyder "scrub": "at skrubbe". Jeg kan ikke finde ud af hvad den gør, og er dårligt beskrevet i manualen.
150 point til den der kan give en god forklaring på udtrykket.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
08. august 2005 - 23:07 #1
Umiddelbart betyder det at man så at sige kan spole samtidig med at man hører lyden. Ligesom hvis man hiver i play-indikator-stregen i en time-line i et videoredigeringsprogram.
Avatar billede sardinen Nybegynder
08. august 2005 - 23:30 #2
Mon ikke det er en scratzer - ligesom DJ's gjorde i gamle dage med grammofonplader?
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. august 2005 - 09:22 #3
"ligesom DJ's gjorde i gamle dage med grammofonplader?"

...det gør de nu stadigvæk i stor stil :D
Avatar billede sardinen Nybegynder
09. august 2005 - 09:39 #4
:-)
Men jeg tror nu mest på eltempogigante, han er nok tættere på end jeg :-)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
12. august 2005 - 14:22 #5
God forklaring er måske så meget sagt, men jeg kan da bruge det.
Send et svar eltempogigante og pointene er dine
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. august 2005 - 00:20 #6
Svar. :-) Tak!