Avatar billede tingholm Mester
13. august 2005 - 22:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor så varm ?

min cpu bliver for varm... ved ikke rigtig om jeg kan få et rigtigt svar... men prøver lige alligevel...

jeg har en p4 3,4 ghz, er egentlig ikke oc'et men kunne ikke finde mere apssende kategori...
der er moteret en zalman cnps 7700 cu køler på den (et rundt kobbergitter med en 120mm blæser) som skulle være så rigeligt...
kabinettet har 2x120mm blæsere kørrende på 5 volt, det giver rigeligt gennemtræk i kabinettet...

jeg kan se at min maskine idler ved 46-47 grader med blæseren på 950 rpm (lavest) kan det passe at den skal være så varm ??

på 1760rpm (max) kommer den kun ned på 44 grader idle...
Avatar billede kenp Novice
13. august 2005 - 22:12 #1
Det er da ikke varmt... det er meget normalt... så det skal du ikke tage for noget..
Avatar billede tingholm Mester
13. august 2005 - 22:12 #2
doh... prescott... helt normalt med 45 garder...
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
15. august 2005 - 16:02 #3
har selv en p4 3prescott det er nomalt de bliver så varm kan du ha den mere køle ned skal nu ha vand kølet eller  en orden lig  cpu køler og ikke det der zalman SHIT_hehe en af mine venner har en 3,4 prescott  har har smidt en nexus køler på og sat en  60 mm past på der køre med 6000rmp den bliver ca 33 og 37 load full skal du ha din endnu mere ned skal du ha fat i et vapo kabenitt
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
15. august 2005 - 16:03 #4
kan_=skal nu=du
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. august 2005 - 19:04 #5
mr_baskerwild-> en ting er du er udviden enden for clocing af 6800 kort, men noget andet er du rakker ned på zalman 7700 som er en af de bedst ydende kølere der er ?

tingholm-> som Kenp siger er det helt normalt at den ligger der oppe, Prescott er en del varmere end dens gamle udgave Northwood..
Avatar billede kenp Novice
17. august 2005 - 19:10 #6
men fedt at smide en blæser på som køre 6000 rpm... så vil jeg sige at zalman slår den mange gange når man tænker på at den kun køre med 950 - 1100 rpm... tror også jeg kunne få zalman til at køre så stærkt (måske ved 24 v) men så er den sikkert også kun 20 grader varm...
Avatar billede s_f Nybegynder
12. september 2005 - 19:06 #7
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117610 har denne køler, og min prescott 3,2 kører 28-30 grader. Målt i Asus probe og speedfan.