Avatar billede monsterdk Novice
13. august 2005 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gammelt os på ny harddisk

Jeg vil gerne vide hvordan jeg får hele mit nuværende styresystem inkl. alt det andet ragelse der ligger på hd'en fra den til en ny og større harddisk. det gamle drev er en lille 4 Gb og jeg vil bare vide om jeg kan lave et image som jeg brænder på en dvd skive, og derefter "pakker" ud på den nye harddisk så den virker som den gamle.
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:49 #1
Ja det kan du godt.. Du kan bruge Norton Ghost til det.
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:49 #2
Jeg kender umiddelbart ikke til andre programmer end Norton Ghost. Dog koster den lidt :/. http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
Avatar billede gudmundp Praktikant
14. august 2005 - 00:07 #3
du kan også bruge acronis http://www.acronis.com/homecomputing/
Avatar billede monsterdk Novice
14. august 2005 - 01:11 #4
Er det simpelt? uanset program.
Avatar billede gudmundp Praktikant
14. august 2005 - 01:32 #5
acronis er meget simpelt jeg kender ikke ghost så godt men acronis er også en del billigere
Avatar billede nva Praktikant
14. august 2005 - 07:38 #6
Du plejer vist at kunne finde et program til den slags på harddisk producentens hjemmeside. Fx. maxblast3 (hedder det vist) fra Maxtor.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2005 - 08:36 #7
Du kan som lige foreslået bruge "Maxblast" http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=57 , jeg har dog oplevet at den laver lidt rod. Du kan også bruge DAPPIX http://www.helgec.dk/dappix.html i begge tilfælde skal du dog efterfølgende ind og skrive en ny MBR hvis du ikke ved hvordan så skriv igen
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 15:37 #8
Norton Ghost er ekstremt let. En af mine venner har det, du skal ikke gøre andet end sætte cd ind og så trykke brænd :), men den koster så også kasser :/.
Avatar billede monsterdk Novice
08. september 2006 - 13:05 #9
Lukket. disken er gået helt ned. men tak for hjælpen.