Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skal vi til at have floppy drev i nye computere?

Jeg forstår simpelthen ikke hardware udviklerne...
Man køber en split og nyt computer. når man når til at man vil installere windows på den nye ata150 harddisk, så ber computeren gud hjælpe mig om en floppe med driver til raid comtroleren...

Hvad tænker de smarte harware udviklere dog på?
Det får mig til atb tænke i samme bane som de første windows9x, hvor under installationen af windows, den copierer en masse af filer på hardisken, men den glemte at copiere cd-rom driveren over på hardisken. når man så reebootede , manglede den cd-rom filen. den kunne selvfølgelig ikke finde cd-rom'en efter boot, så den kunne installere driveren til cd-rom.( microsofts kæmpe brøler..

Dette indlæg er nok mere til en forum , end til etspørsmål...
Avatar billede john.doe Nybegynder
17. august 2005 - 10:24 #1
Jaaaa moderne udstyr vil ingen ende tage!!

Og ja sata driver skal installeres fra floppy,
kan dog omgås men er meget besværligt.
Avatar billede sdn Nybegynder
17. august 2005 - 10:25 #2
Årsagen er jo at driveren SATA controlleren ikke er inkluderet i Windows XP! På sammen måde som f.eks til en SCSI controller. Det er da ikke hardware producentens skyld!  Det er da nærmere et MS problem at disse drivere ikke som standard er med styresystemet !

Men problemet er da ikke større at du trykker F6 under windows install proceduren og få loadet den korrekte driver - så er den pot ude :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 10:58 #3
Det jeg mener , er : Man booter på Windows cd-rom( der har man contakt til cd-rom , men lige så snart man skal instalere raid controler driveren , så skal den abrolut have den fra floppy, men vi har jo allerede kontakt til cd-romen , ellers kunne vi jo ikke boote på windos cd-rom. Det må da være harddisk producenterne som ikke tænker sig om der...
Avatar billede janius Nybegynder
17. august 2005 - 22:29 #4
burde være understøttelse for en USB key under installationen af Win og evt. Raid driver. Tag den MS :o)
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 12:35 #5
folk skriver altid kun kommentar, aldrig som svar, så kan man jo ikke afslutte tråden