Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 10:35 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

DVD brænde hastighed 4x vs 8x?

Hvad er forskellen på 4x vs 8x i tid??
Jeg har en Nec 6500A som skulle forstille at være 8x speed men det tager 14 min at brænde en hel DVD.

Hvad svare 14 min til i speed??
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
19. august 2005 - 10:39 #1
jeg mener det er 6x eller 8x, men kan ikke helt huske det..

4x er så vidt jeg husker på mere end 20 min.

hvis du har hastighedsproblemer, så kan det skyldes bla:

- Medierne er ikke gode nok til at køre den ønskede hastighed (Brænderen drosler ned).

- Du kan ikke levere data hurtigt nok til Brænderen (hold øje med bufferen).

- Andet.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
19. august 2005 - 10:42 #2
Lidt testinfo:

Single Layer(4.7GB) write speeds
1x (CLV) = about 58 minutes
2x (CLV) = about 29 minutes
2.4x (CLV) = about 24 minutes
4x (CLV) = about 14.5 minutes
6x (CLV/ZCLV) = about 10-12 minutes
8x (PCAV/ZCLV) = about 8-10 minutes
12x (PCAV/ZCLV) = about 6.5-7.5 minutes
16x (CAV/ZCLV) = about 6-7 minutes
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
19. august 2005 - 10:43 #3
lars: har du link til den info? er den incl lead-in/out?
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 10:46 #4
Det er Verbatim som jeg plejer at kunne brænde 8x på ca. 8 min. på min gamle stationer.

Dette er en Packard Bell 2.0 Ghz men en 100gb 5400 HD

Så det burde da være nok til at kunne brænde optimal 8X speed....eller hvad??
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
19. august 2005 - 10:49 #5
Her er kilden, som også viser læsehastigheder:
www.videohelp.com/dvd

Hmmm... ja, de 8x på ca. 8 minutter lyder rigtigt nok, men det ser rigtigt nok lidt underligt ud med din nuværende konfiguration.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 10:53 #6
Ja ikk.....
Hvad kan jeg gøre??
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
19. august 2005 - 10:53 #7
jeg tror aldrig jeg har været under 10 min med 8x, men det er da lidt tid siden jeg har brugt det....

Jeg tester lige når jeg kommer hjem..
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
19. august 2005 - 10:58 #8
er Bufferen fyld hele tiden mens du brænder?

Det kan lyde somom du har lidt performance problemer med at levere data... (gående ud fra at larsholmgaard_dk's tabel er korrekt)

1) en 5400 rpm HD er ikke af de bedste til at levere data, og specielt hvis den er lidt fragmenteret går det ikke godt..

2) Du kan checke om alle dine IDE drev kører DMA og ikke PIO, det giver også et væsentligt hastigheds hug... (checkes i enhedshåndteringen under ATAPI controllere).
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 11:05 #9
Du sørger selvfølgelig for at den DVD du brænder på også er 8x?
Avatar billede script Nybegynder
19. august 2005 - 11:06 #10
4 speed er ca 14,5 min.
alle de tider larsholdgaard dk siger er rigtige. Jeg har en kolega her som har samme problem som dig. hun bruger 16 speed, og det tager ca 30 min. alt for langsomt.
Det vi fandt ud af var, at opdatere hans firmware så gik det hurtigere, men stadig ikke hurtigt nok men det gav lidt, til sidst fandt vi ud at af det var dvdérne. De var ikke så hurtige som de lovede. Vi har nogle 4 speed der er hurtigere end 16 speed. Så jeg ville råde dig til at prøve nogle andre dvder, for at se om det bliver hurtigere.

ps. Din hardware er riglig hurtig nok.
Avatar billede script Nybegynder
19. august 2005 - 11:07 #11
det var forresten verbatim 16 speed
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. august 2005 - 11:07 #12
hvis dir spørgsmår går ud p´å at du skal købe dig en ny dvd brænder , så koster en dvd rw x 16 ikke mere end ca 350 kr
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 11:11 #13
Hey Script

DVD'erne ER hurtige nok, det er em jeg heletiden har brugt i den anden PC til ca. 8 min.

Men jeg vil lige prøve en firmware updatering. Hvor er det nu lige henne man ser hvilke firmware man har på lige nu??
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 11:16 #14
Og ingen af controlerne køre PIO
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
19. august 2005 - 11:20 #15
Hvad med bufferen?
Avatar billede script Nybegynder
19. august 2005 - 11:23 #16
Det kan jeg faktisk ikke huske, vi gik bare ind på producentens hjemmeside, og fandt den sidst nyeste on installerede den.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 11:23 #17
Hvor finder jeg ud af det med Bufferen??
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
19. august 2005 - 11:24 #18
mens den brænder viser (ihvertilfælde Nero) hvor meget af bufferen der er udnyttet.
Avatar billede script Nybegynder
19. august 2005 - 11:52 #19
Sidder din brænder og hd på samme kabel. Jeg ved ikke helt om det er rigtigt, men nogen siger at hd og brænder så deler kablet, og det derfor kan gå langsomt. Det kunne godt være at det er rigtigt. Jeg har edrfor min brænder og hd på hvert sit kabel.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 11:57 #20
Det ved jeg faktisk ikke...det er jo en bærbar! Men så vidt jeg kan se inde under controlerne så sidder de vist på hver sin controler.

Det med firmware er vist ikke nødvendigt da der allerede sidder den sidste nye originale 4.60
Avatar billede script Nybegynder
19. august 2005 - 12:00 #21
ok bærbar, jeg tænkte på en stationær. Og det var ikke firmware. Har du prøvet med nogle andre diske, og omvendt prøvet dine diske på en anden maskine. på den måde kan man måske udelukke om det er maskine eller diske
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. august 2005 - 12:23 #22
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:41 #23
Bærbar, kører du på 220 volts drift når du brænder eller er det batteridrift ? ?

Hvis det er batteridrift, og der ikke er så meget juice tilbage i batteriet, så kan den godt drosle ned for hastigheden.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 12:43 #24
Jeg køre på strøm!
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:44 #25
Jeg går ud fra, at du mener 220 volt strøm !
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
19. august 2005 - 12:48 #26
ja  selvfølgelig
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
22. august 2005 - 08:55 #27
Så er jeg tilbage...
Bufferen var hele tiden på 97%
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
22. august 2005 - 09:04 #28
Hvis bufferen var fuld hele tiden (97% er ok), har du kun brændt med 4x.

check om Nero/dit brændeprogram af vanvare er blevet sat til 4x. Det kan også være drevet der har en aversion mod dine skiver, og nægter at brænde mere end 4x på dem.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
22. august 2005 - 09:28 #29
Den brændte det med 11 et eller andet jeg kan ikke lige huske hvad det hedder..... mener det var 11 kb/s!?

Nero var sat til 8X

Det kan selvfølgelig godt være skiverne, men jeg kan bare næsten ikke forstille mig at et Nec drev ikke kan lide Verbatim skiver.

Jeg vender lige tilbage når jeg har installeret Win2000 i stedet for XP
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
22. august 2005 - 10:10 #30
Hvis Nero accepterer 8x, så brændes der med 8x. det her lyder noget mystisk....

Ikke flere ideer herfra, pånær... NEC's seneste officielle Firmware hedder 4.24 (ca.) hvor har du fået 4.60 fra? (eller er det en tastefejl og det er 4.06?)