Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 11:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort under opstart

Hej!

Jeg har problemet at min skærm går helt i sort under opstart. Dette når den skal til at opstarte XP-Pro. Jeg kan godt komme ind, hvis jeg vælger fejlsikret tilstand, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal foretage mig ;o)

Her er en udskrift fra Hijackthis...Håber at I hr nogle gode ideer til hvordan dette kan fikses...

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:21:47, on 20-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\AlbumDB2.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\System32\LVComsX.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\Jan\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.593\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.my.yahoo.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [DELUXECC] C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCDeluxe\DELUXECC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SightSpeed] C:\Program Files\SightSpeed\SightSpeed.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WUSB54Gv4] C:\Programmer\Linksys Wireless-G USB Wireless Network Monitor\InvokeSvc3.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - Startup: DLHelperEXE.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &NeoTrace It! - C:\PROGRA~1\NEOTRA~1\NTXcontext.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: LotusMenu - https://www.ria.sas.dk/http/portal/wps/menu/menudisp.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {544EB377-350A-4295-9BEB-EAB8392E09C6} - http://fdl.msn.com/public/investor/v13/invinstl.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0014-0000-0001-ABCDEFFEDCBA} (Java Runtime Environment 1.4.0_01) -
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: WUSB54Gv4SVC - Unknown owner - C:\Programmer\Linksys Wireless-G USB Wireless Network Monitor\WLService.exe" "WUSB54Gv4.exe (file missing)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 12:20 #1
Nu er jeg ikke HJT - ekspert, men umiddelbart er der ikke noget der, der ligner rigtig grimme ting.

Hvis du kan se maskinen kører, men der er sort skærm, vil jeg mene at det er grafikkorts driver - hardu foretaget ændringer på det i forbindelse med dette problem er opstået.

Kan du gå baglæns ved hjælp af systemgendannelse, til før problemmet opstod.
Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 12:31 #2
Jeg har ikke foretaget ændringer på mit grafikkort, og under fejlsikret tilstand har jeg også forsøgt at gå tilbage til inden problemet opstod, emn skærmen bliver ved med at gå i sort......
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 12:33 #3
Kan du se noget i eventloggen? (ting med røde kryds)

Højreklik denne computer -> administrer
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. august 2005 - 12:35 #4
Nu kommer du ikke med så mange oplysninger, men er dertale om en fladskærm, skal du være opmærksom på at den max kan kører 60 Hz ellers går den i sort, så hvis du har sat refreshraten op på en eller anden måde, så vil den gå i sort
Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 12:43 #5
Halvamatoer: Kan du evt. uddybe lidt - dette har jeg ikke gjort før.....

Bufferzone: Det gør ingen frskel hvilken skærm jeg benytter. Jeg har både flad og "gammeldags"
Avatar billede haverslev Novice
20. august 2005 - 13:00 #6
Hvis det ikke hjælper at sætte systemet tilbage og det heller ikke hjælper med en anden skærm, så tyder det mest på hardware fejl (grafikkort), men prøv lige at gå i bios og loade default settings elleroptimized settings.

Start pc`en, tryk på "Delete" knappen under opstart.
Du kommer nu ind i en Bios menu, klik først på F9 (load settings) derefter trykker du på F10 (gemme ændringer)
Genstart pc
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 13:02 #7
Højre klik på denne computer - vælg administrer - markerer logbog, der er 3 typer logbogs program sikkerhed system. Gik dem igennem for det tidspunkt, hvor du prøver at starte som normalt - kopiere evt. med rød kryd(alvorlig fejl) ind her.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 13:17 #8
Mit gæt er at der er fejl på grafikdriveren.
Prøv evt. at afinstallere den i safe mode (fra tilføj / fjern programmer) og genstart derefter.

Jeg skal lidt ud og handle de næste par timer.
Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 13:41 #9
Halvamatør: Så kom den op med en masse fejl under service Control Manager(Hændelse 7001) + En del advarsler omkring noget CDRom (Hændelse 51)

Jeg prøver at downloade den seneste driver fra nvidia, så har jeg den som backup inden jeg afinstallerer driveren.....

haverslev: Jeg prøver lige halvamatoers forslag først ;o)
Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 13:58 #10
GREAT halvamatoer!! Så er jeg inde i pc´en igen ;o) Det hjalp af afinstallere nvidia-driver.....

Også tak til jer anre for hurtigt feedback ;o)
Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 14:00 #11
Hej halv
Avatar billede jankrage Nybegynder
20. august 2005 - 14:02 #12
Hej halvamatoer - Skriv lige et svar, så jeg kan give dig point ;o)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
21. august 2005 - 18:15 #13
et svar
Avatar billede jankrage Nybegynder
22. maj 2006 - 15:48 #14
OK ;o)