Avatar billede redsted Praktikant
02. november 1999 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Passwordbeskyttede side i FP98

Kan man lave enkeltsider i FP 98 der kræver password login?
Og i givet fald, hvordan?

JR
Avatar billede Slettet bruger
02. november 1999 - 16:13 #1
Ja!

Der er en mappe der heder _private

Du skal oprette et "Personal Web" eller lign. for at få denne mappe synlig på FP Explorer.

Der kan du lægge alle de sider ind du vil. - og de bliver beskyttet.

Jeg ved ikke hvordan man laver det til et multiuser system.

..Men for at du kan logge ind, så skal du bruge dit eget brugernavn/password fra din internet-udbyder.

Mvh.
Christian Thuner
Avatar billede manon Nybegynder
03. november 1999 - 03:50 #2
Hej Redsted

Inde i FP Explorer kan du i topmenuen vælge "tools" > "Permisions" (3.sidst)( ved ikke hvad den kaldes på dansk) og sætte din passwords op til hele webben - enkelte sider eller lokalbrowseren.

\manon

PS: Har dog ikke prøvet det! Så derfor er det kun et forslag.
Avatar billede redsted Praktikant
04. november 1999 - 08:33 #3
Det jeg har brug for er at kun surfere med det korrekte password (Evt. userID) kan se siderne i browserne. Jeg mener ikke webadministration.
Christian Thuner foreslår at jeg ligger ting i _private mappen som netop virker på denne måde, problemet med denne metode er at password og user name er de samme som adgangskoderne til hele webbet hvilket gør dem istand til at download, uploade ændre mine sider og det kan vi jo, ikke ha!!!

Tak for det hurtige svar!!