Avatar billede dvk Nybegynder
23. august 2005 - 17:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Download med MS Frontpage?

Hey..

Findes der en funktion i Frontpage som jeg kan bruge, hvis jeg vil lave download fra min hjemmeside? Sådan at man f.eks. kan hente dokumenter, film, musik mm.?

Hvis ja - Kan det beskyttes med password?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. august 2005 - 20:48 #1
Du kan importere fra websider ligesom du kan importere filer til til website. Jeg tror ikke du kan gøre det hvis filerne er beskyttet af password, men jeg er ikke sikker.

Du finder muligheden under Filer - importer - vælg fra web sted
Avatar billede dvk Nybegynder
23. august 2005 - 21:06 #2
Ehh, den fangede jeg ikke lige... "importere websider ligesom når jeg importerer filer til website". Kan du skrære det ud i pap? :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. august 2005 - 21:15 #3
Hvis du f.eks. skal hjave nogle dokumenter ned på din egen maskine. så gør du følgende:

Oprettter et nyt tomt web sted lokalt på din egen maskine
går i filer - importer - fra web-sted
herefter indskriver du web-stedets URL 8www.websted.dk) aog så hentes hele web stedet ned på din maskine.
Efterfølgende kan du slette alle de filer du ikke har behov for

Det kaldes at leeche (jeg er ikke helt sikker på stavningen, men det er det engelske ord for en iile der jo suger blod) og du kan få andre programmer der også kan dette f.eks. gozilla
Avatar billede dvk Nybegynder
23. august 2005 - 21:23 #4
Ok, jeg tror ikke jeg har formuleret mig rigtigt. Jeg ønsker at lave en hjemmeside med downloads. Altså en side hvor dem jeg kender skal kunne hente filer som jeg har uploadet.

Altså f.eks. hvis familen skal kunne downloade mine feriebilleder, hjemmevideoer osv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. august 2005 - 21:26 #5
Deter jo endnu lettere, du laver en side hvor dine dokumenter kan hentes fra.

Først laver du et bibliotek hvor disse dokumenter findes
herefter laves links til dokumenterne, f.eks.
Beskyttelsen kan kodes på mange forskellige måder f.eks. med javascript.

en nøjagtig forklaring bliver ret svær at komme op med, men du kan jo finde en side hvor du kan downloade forskellige filer fra og så se hvordan den er lavet
Avatar billede dvk Nybegynder
23. august 2005 - 21:59 #6
Ok, jeg tænkte bare at Frontpage måske havde en smart funktion til det :-)
Avatar billede dvk Nybegynder
23. august 2005 - 22:02 #7
Ahh, det er jo dødnemt.. hehe

Så mangler jeg bare at kunne sætte kode på ...