Avatar billede nnancke Nybegynder
25. august 2005 - 10:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan Windows XP Home meldes ind i et domæne?.

Hej,
Jeg har netop købt ny maskine med XP home installeret. Nu er opgaven at få den meldt ind i et domæne, kan det lade sig gøre, hvis ja, hvordan?.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. august 2005 - 10:46 #1
mener at en af forskellene på home og prof er at home ikke kan meldes i domain...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 11:48 #2
Præcis - ferdinand.k har givet korrekt svar.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. august 2005 - 14:19 #3
ifølge denne site ka det ka godt la sig gøre kig her http://vowe.net/archives/001639.html
Avatar billede nnancke Nybegynder
25. august 2005 - 14:23 #4
Tak for linket, jeg har lige testet og det virker fint, smid et svar i bytte for points.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. august 2005 - 14:34 #5
herligt det virker ;)samler ikke på point,så snup dem selv.
Avatar billede nnancke Nybegynder
25. august 2005 - 14:37 #6
Det er nogle gode indlæg du kommer med :-). Takker for hjælpen.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. august 2005 - 14:39 #7
du er velkommen ;)
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2005 - 18:44 #8
gratis, ja men det er da vist at bryde de vilkår som man er indforstået med for at bruge en home edition, men det er bare min mening
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. august 2005 - 19:02 #9
men han kom da alligevel med det rigtige svar ..
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2005 - 19:07 #10
nej egenligt ikke, for en home kan ikke indmeldes i et domæne (hvis man overholder de vilkår)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 19:47 #11
Præcis  -man bryder aftalevilkårene ved at bruge den metode der linkes til.
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2005 - 19:54 #12
tvivler faktisk på at det spørgsmål er lovligt her...
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. august 2005 - 21:15 #13
Hvad præcis er det for nogen aftale vilkår ? Jeg mener da ikke jeg har set noget om i min homeedition at der står jeg ikke må tilslutte det et domæne det vil faktisk sige, hvis man som en af mine kammerater i sin tid skulle for at komme på beboer net og skulle skrive domain / workgroup som jeg betragter som "domæne" .. så ville han faktisk være på skideren hvis han ikke havde haft XP Pro udgaven ? Og ville derfor ikke kunne komme på nettet fordi det krævede der for at man kunne komme ud af huset det vil sige på nettet ..
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2005 - 21:21 #14
den største forskel på PRO og Home, er at man med pro kan indmelde den i et AD domæne med de fordele det indebærer, den funktion har home ikke, og er derfor billigere, det den fil der linkes til er at omgå dette, eog dette er almindelig logik at det ikke er tilladt, og er sikker på det står i EULA at det ikke accepteres.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2005 - 21:39 #15
Har du som side bemærkning læst hele det link han har sendt ! Det er ikke uden problemer ! Så understøtter dette "fix" ikke GPO og andet godt som normalt bruges i forbindelse med AD !
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2005 - 21:41 #16
leif hvem var den kommentar til ? (svend_rugaard regner jed da med)
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2005 - 21:46 #17
Til både til svend_rugaard samt nnacke !
Avatar billede screem_brille Novice
25. august 2005 - 21:51 #18
ja nnacke burde oprette et spørgsmål med point til ferdinand.k alt andet betyder slut med hjælp herfra.