Avatar billede stagis Nybegynder
28. august 2005 - 04:10 Der er 3 kommentarer

Hjælp til Avaya Wireless AP-1 trådløs router!

Hey!
Har et lille problem. Har lige fået stukket en trådløs router i hånden af den gamle, som de ikke kunne bruge på hans arbejde, så nu vil jeg se om jeg kan lave trådløst netværrk til min bærbare - smart ikke :-)
Men jeg kan bare ikke få det til at virke!

Min opsætning er som følger:
Internettet kører først i en D-Link 604 router som fordeler forbindelsen ud til 4 rum (3 stationære computere og min), på netværkskablet i mit værelse vil jeg så koble den trådløse router Avaya Wireless AP-1 på og så bruge et trådløst netkort i min bærbare!

Det virker bare ikke! Jeg har næsten ikke rodet med det, for ved ikke hvor jeg skal starte!

hvis jeg plugger netkortet i kan den godt finde dne trådløse forbindelse, men den siger "begrænset eller ingen forbindelse" og jeg kan ikke komme på nettet, hverken WAN eller LAN!

Giver jeg min computer en IP adresse siger den ikke "begrænset eller ingen forbindelse", men viser det virker! Men det gør det stadig

Alle de andre computere er også sat til hent automatisk ip!

- Hvordan skal jeg sætte det op, for at det kan virke med 2 routere?

Mvh.
Stagis
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 08:48 #1
nu roder jeg selv med avaya AP'er på arbejde og er altså ret sikker på at AP-1 ikke er nogen router, men bare et Accesspoint. Det skulle fungere fint med et eksisterende netværk. Har du prøvet og nulstille AP'en
Avatar billede stagis Nybegynder
28. august 2005 - 10:47 #2
Det er da egentlig meget muligt det bare er en access point. Jeg prøver lige :-)

Mener du det skulle virke helt uden videre...?
Avatar billede stagis Nybegynder
28. august 2005 - 11:10 #3
Det virker stadig ikke... mystisk..!