Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:17 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Letvægter notebook med et lækkert design?

Jeg er på udkik efter en ny laptop og surfet lidt rundt på nettet, men endnu ikke fundet et helt rigtige. Egentlig vil jeg gerne haft en Mac, blandt andet på grund af deres lækre design, men da jeg desværre er nødt til at gå for en pc, møder jeg lidt problemer. Jeg behøver ikke den store spille maskine, men derimod lidt billedbehandling, internet og office. Designet er faktisk et af de vigtigste kriterier, samt at den må have en maximum vægt på ca. 2,2 kg. Jeg kan til nøds klare mig med en 12-13 tommers skærm. Har kikket på Sonys VAIO, men er desværre ikke tilgængelig i DK. Er der nogen der at har forslag til hvilken maskine det kunne være?
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:22 #1
Hvorfor ikke en Mac? Federe bærbar fås bare ikke!
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:23 #2
Men ellers, fujitsu/siemens har også lavet noget småt/godt
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
29. august 2005 - 22:25 #3
I mit arbejde som lysdesigner bruger jeg et par software der desværre kun eksisterer til pc.

Ok, noget småt og godt lyder som lige det jeg har brug for :-)
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:28 #4
Noget med at cd/diskettedrev og andet er "slæbbar", og derfor en lille bærbar.
Men de har nok fået cd-drev ind i den i dag! :O)

Kan du virkelig nøjes med 12-13 tommer skærm?
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:29 #5
Og der er jo et macprogram til at afvikle windåze programmer?
Avatar billede madrich Nybegynder
29. august 2005 - 22:32 #6
Hvis du vil have en mere corporate stylet maskine, kan du overveje IBM's t43 serie - de er tynde og lette og har lang batteritid - 14" modellen vejer 2.2 kg.
http://www.laptops.dk/?s=359

Hvis du vil have højere opløsning på 14" modellen så kig på IBM t43 serien.
http://www.laptops.dk/?s=376

Har selv utrolig gode erfaringer med t40p modellen, som er en af de tidligere modeller i samme serie.

Mht. designet, så enten elsker man det, ellers hader man det som pesten.
Avatar billede madrich Nybegynder
29. august 2005 - 22:33 #7
Hvis du vil have højere opløsning på 14" modellen så kig på IBM t43p serien.
http://www.laptops.dk/?s=376
(glemte "p"'et som gør en stor forskel i IBM verdenen)
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:44 #8
Har set Ibm'erne, men den her er nede på 1.75 (14,1" TFT XGA display) stadig med cd som "modular bay"

http://www.fujitsu-siemens.dk/wemakesure/ProductDetails.aspx?ProductID=334
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:45 #9
Har IKKE set Ibm'erne..........................................
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 22:56 #10
http://www.apple.com/macosx/applications/virtualpc/

Bare hvis nu du ikke kender det! :O) (Og køb så den Mac!!!)
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 23:00 #11
ups, det var sgu da vist ikke det program som kan afvikle windåze programmer! :O(
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 23:00 #12
Eller jo sgu da...
Avatar billede espersen Novice
29. august 2005 - 23:01 #13
et godt valg : http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusV6V
se anmeldelse her : http://laptopworld.dk/index.php?id=119

og stadig med en god skærm så det er til at arbejde ved den

se evt på  http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=gjtUsLC1aU
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
30. august 2005 - 08:50 #15
Med tanke på designet, er IBM maskinerne ikke interessant for mig. Zepto's 120SL er meget interessant både i vægt, pris og design. Så var det bare det med om man overhovedet kan arbejde på en 12,1". Fujitsu-siemens er spændende pga dens 14,1 " skærm, men desværret tradionelt design. AsusV6V er også fin, men i lidt i en anden prisklasse.

Viritual pc, fungere det også i praksis, uden problemer? Jeg bruger blandt andet min PC til at synkronisere mellem min SPV smartphone og Outlook. En funktion jeg nødigt vil undvære, selv om jeg skifter over til Mac.
Avatar billede espersen Novice
30. august 2005 - 09:57 #16
kig så lige på http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusW3400N
også en lækker model - og med en 14" skærm  ;o)
Avatar billede showsource Seniormester
30. august 2005 - 19:47 #17
Ejer desværre ikke selv en mac, men hvad jeg har hørt fra mac-venner, skulle det fungere fint!

Kender ikke SPV smartphone, men har svært ved at tro det ikke skulle være muligt?

Der må kunne findes noet info om det på nettet.
Avatar billede showsource Seniormester
30. august 2005 - 19:49 #18
Avatar billede espersen Novice
06. september 2005 - 08:56 #19
kaster et svar ;o)  - men bare spørg videre
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
06. september 2005 - 19:14 #20
Tror nok jeg må indfinde mig i det bliver en pc. Har fundet Zeptos nye maskine http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=rCKsmfAoiYUFm

Den både ser lækker ud, er kun på 2,2 kg og har en 14" skærm. Tror det vil være det rigtige for mig og mine behov. Og så er den til en overskuelig pris.

Tror jeg deler poeng her, så hvis showsource lige smider et svar ind, så siger jeg tak for hjælpen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. september 2005 - 19:19 #21
Showsource - ingen tvivl om at Mac er rigtig lækkert både design mæssigt men også software mæssigt, men jeg ser virkelig ingen grund til at købe en mac hvis man alligevel vil have et et windows miljø at arbejde i :)

Tbendiksen - held og lykke med din nye bærbar.
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
06. september 2005 - 19:29 #22
med så lang leveringstid, har jeg godt nok ikke fået den endnu, men tror helt sikkert jeg skal blive glad for den :-)
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2006 - 13:45 #23
er den leveret ? ;o)
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
21. februar 2006 - 13:54 #24
Jo, den er leveret for et par måneder siden :-) jeg er super glad for den, selv med et par problemer ved fødselen.
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2006 - 13:59 #25
fedt - også et godt valg,,,,