Avatar billede zap23 Nybegynder
30. august 2005 - 00:14 Der er 10 kommentarer

Kan det gøres billigere

Hej

Min onkel købte en restaurant for 4 år siden. Han skulle bruge et kassesystem som kunne fungere med dankortsystemet, for dette skulle han betale 45000 Dkr. For det fik han en pc som fungere i ny og næ.

Jeg kunne se at pc ikke kostede ikke mere en et par tusind resten (efter min egen logik), må have gået til kassesystemet (altså 43000 Dkr.)

Er det ikke lige i overkanten? og kan det ikke gøres billigere. Findes der ikke et gratis let programmererbart kassesystem som fungere med dankortsystemet/maskinen eller til små penge (500-1000 Dkr)på nettet?.

Lige en ting mere:

Jeg er elendig til at surfe, hvilket finde oplysning om et bestemt emne i mine søgninger kommer alt for man emner op. Hvordan kan specificerer sin søgning?. Kan i give nogle tricks evnt. henvisning til en god bog.

på forhånd tak for svarende.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
30. august 2005 - 01:11 #1
Eftersom Google er den mest anvendte søgemaskine for tiden, kan du læse lidt i deres vejledning, som du finder her:
http://www.google.dk/intl/da/help/basics.html
Avatar billede roenving Novice
30. august 2005 - 01:24 #2
Prisen på en betalingsløsning (eller andre produkter !-) kan altid diskuteres, og den beskrevne lyder ikke som den billigste, men forskellige forhold kan lave meget om på udgangs- og indgangspunkterne !o]

-- men det er absolut en mulighed, at der findes nogle internet-baserede betalingsløsninger, som giver en fuldstændig anderledes afgift for benyttelse end du kan få, hvis du bruger den danske standard PBS-løsning ...

(Men min lokale købmand er altså afhængig af en permanent TDC-opkobling, og alene den er ikke noget man får forærende !-)
Avatar billede krofar Nybegynder
30. august 2005 - 08:14 #3
Hvad forstås ved kassesystem, skal det være med en pc?
Da jeg havde forretning, havde jeg et kasseapparat og en dankortterminal, samt en "fluesmækker" til nødstilfælde. Jeg gav vist 6000 kr. for dankortterminalen, købt gennem banken.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
30. august 2005 - 08:20 #4
Men det købte program til 45000 kan vel også andet end bare taste varer ind - er der ikke bogføring i det også? Sikkert også noget statistik halløjsa.

Nu har jeg stået bag kasse i mine yngre år, og er fulgte i hvertfald ovennævnte med.

Så jeg er ikke sikker på programmet er så dyrt endda. Det kan sikkert gøres billigere - hvad kan ikke det? - men måske er det bare prisen...
Avatar billede borrisholt Novice
30. august 2005 - 08:21 #5
Jeg har et færdigt udviklet kassesystem, som har kørt nogle år. Det understøtter pt. ikke dankort, men skulle din onkel være intresseret i køb, så kommer det til det inden levering. Vi kan også i en vis grad tale om  special tilretning. Prisen ? Ja den taler vi om, men slet ikke 40.000 kroner.

Jens B
Avatar billede zap23 Nybegynder
31. august 2005 - 02:01 #6
Nu er det købt og betalt for, det undrede mig bare dengang hvorfor det kostede så meget. Nej der fulgte ikke noget bogføring med.

Tak for svarende.
Avatar billede borrisholt Novice
31. august 2005 - 20:01 #7
Undskyld mig .. Så er der ikke meget ide i at spørge om det kan gøres billigere, fordi svaret vil altid være nej !

Om så du finder et program til 50 kroner ... Så er det 50 kroner dyrer en det nuværende, fordi det er købt og betalt ....

Jens B
Avatar billede zap23 Nybegynder
01. september 2005 - 20:02 #8
Både ja nej teoretisk har du ret, det kan ikke gøres billigere for min onkel.

Men det er noget jeg selv ville have afklaret uden at vi skal gå ind i ordkløreri.
Avatar billede borrisholt Novice
01. september 2005 - 20:05 #9
NÅ OKI, på den måde. Får du brug for en kasse løsning så skriv til mig.

Jens B
Avatar billede zap23 Nybegynder
02. september 2005 - 22:03 #10
Hi hi okay