Avatar billede jimmynielsen Novice
30. august 2005 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente pop3 mail fra stjerne alias mailserver med exch.2000 server

Hvad gør man hvis man har en stjerne alias (eller catch all) mail konto knyttet til sit domæne hos sin hoster og gerne vil ha en exchange 2000 server til at koble op til den og hente al posten ned og distribuere den blandt ens mailklienter ?

eks.: mail til per@mitdomain.dk og poul@mitdomain.dk bliver begge gemt i alle@mitdomain.dk på det mailhotel der er knyttet til mitdomain.dk og den postbox bliver så tømt og mails gemt i henholdsvis per's og poul's lokale postbox på min server (jeg har et system kørende nu med et program der hedder mdeamon men vil gerne skifte til exchange server - jeg har læst exchange 2000 server administrators bible igennem men ikke fundet noget svar på hvordan det kan lade sig gøre)
Avatar billede a1a1 Novice
30. august 2005 - 10:03 #1
man kan ikke "bare" lige gøre det på exchange, men
mailbasket lite virker fint: (gratis program der skal installeres på serveren)
http://www.turbogeeks.com/utilities/default.asp

Jeg bruger det selv

;o)
Avatar billede jimmynielsen Novice
30. august 2005 - 10:36 #2
Det program gør det omvendte af hvad jeg skal bruge (det virker som det catch-all program der kører på mit mailhotel og samler mails sammen i een mailbox) - det jeg skal bruge er et program der HENTER alle disse mails (fra mailboxen på internettet altså hos det firma der hoster mit webhotel og mailhoel) og distribuerer dem til mine exchange 2000 server mailboxe
Avatar billede a1a1 Novice
30. august 2005 - 21:27 #3
ahaaa, jeg troede at du ville væk fra din udbyders mailhotel.

det kan sagtens lade sig gøre

åben (exchange) system manager -> connectors -> pop3 connectors højreklik vælg properties, klik "Add" indtast oplysninger for dit mailhotel, vælg evt. schedule (hvor tit den skal hente) og vælg hvilken exchange mailbox det skal ned i..
ovenstående er på exchange2003

;o)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 03:00 #4
>a1
Det må være en Small Business Server (SBS) du tænker på. Det er kun SBS der har en POP3 connector.

>jimmynielsen
Søg på Google "exchange pop3 connector" der er mange at vælge mellem, nogle er enda gratis.

:-)
Avatar billede jimmynielsen Novice
31. august 2005 - 09:56 #5
google er min ven - tak tpo skriv lige et svar så får du point
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 10:24 #6
:-)