Avatar billede ado.dk Nybegynder
01. september 2005 - 00:06 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Skidt TV signal - Hjælper en forstærker ?

Da vi flyttede ind i vores lejlighed fik vi lavet et ekstra tv-stik, således at der nu ialt er 3 tv-stik.
TV signalet i et af rummene i vores lejlighed er halv dårligt på nogle kanaler. (TDC-kabelTV)

Vil det hjælpe at købe en forstærker, og hvis ja - kan  i anbefale nogle til en god pris ?
Avatar billede summer Mester
01. september 2005 - 00:16 #1
Der kan jo være flere årsager til det dårlige signal. Hvis signalet ellers er godt på de to andre stik, kunne det tyde på et eller andet med tilgangen til det "dårlige" stik eller i selve stikket. Du skal under alle omstændigheder være være sikker på, at kabel, stik osv. er fuldt på højde med de to øvrige og at der ingen fejl er.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
01. september 2005 - 00:21 #2
Ok - Signalet gennem de 2 andre stik fejler ikke noget.
Er en forstærk så udelukket ?
Avatar billede summer Mester
01. september 2005 - 00:24 #3
Det vil jeg umiddelbart tro. Hvis det er forbindelsen der gør signalet dårligt, bliver fejlen bare forstærket med en antenneforstærker.

TDC har selv en vejledning her:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=tv_meld_fejl
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
01. september 2005 - 00:29 #4
Hvis signalet på den første dåse (som den eneste) er godt nok, kan det hjælpe med en forstærker, prøv at se antenneforslag her:
http://www.antennelageret.dk/ eller ring til dem.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
01. september 2005 - 00:36 #5
TDC leverer kun et signal, der opfylder gældende bestemmelser med den nødvendige sikkerhedsfaktor. D.v.s. hvis du har mere end 1 tilslutning, kan du forvente et ringere signal.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
01. september 2005 - 00:51 #6
Da jeg flyttede ind fik jeg at vide (af elektrikeren, som lavede stikket), at hvis vi fik lavet et ekstra stik, ville vi måske få brug for en forstærker.
Signalet er fint gennem det nyeste stik+et af de 2 første - Dvs det er gennem et af de gamle stik, at signalet halter.
Avatar billede summer Mester
01. september 2005 - 00:52 #7
Det er der kun en måling af TV-signalet ved indgangen der kan afgøre. Som jeg har nævnt, tyder det på en fejl til det tredie TV. Ellers ville alle tre signaler være ens.
Vi har Stofa Antenne/Internet og var ude for noget lignende med vores tre TV. De var så tilgengæld af forringet kvalitet alle tre og stofateknikeren kunne måle, at indgangssignalet var ok. Her løste en forstærker problemet.
Avatar billede summer Mester
01. september 2005 - 00:54 #8
Nå, jeg må i seng nu. Håber du finder en løsning.
Avatar billede ahave Nybegynder
01. september 2005 - 01:23 #9
bennylarsen: 00.29.53 har en del af svaret.
Det kommer også an på afslutningen af stikkene. Hvis du bruger alm. coax vinkelstik kan det ligge her. Det bedste er at bruger skærmede f-connector stik (dem man bruger til parabolantenner) og skærmede fordelerstik. Dette vil hjælpe en del og ikke mange bruger dem, derfor er det en prisbillig måde at afprøve det på.

Men ellers en linieforstærker lige efter dit første antennestik kunne måske gøre det.

Du må bare prøve, hvis ikke du vil tilkalde en elektriker, der kan udmåle det.
/ahave
Avatar billede summer Mester
01. september 2005 - 10:48 #10
De 2-3 hundrede det koster at få en tekniker til at kigge ind og måle signalet. Alt andet er et skud i tågen.
ahave - Det der indikerer en fejl, er at de to stik er fine, men det sidste elektrikeren lave ikke. Hvis det er tilfældet, kan man sætte nok så stor en forstærker på. Resultatet vil blive et forstærket defekt TV-signal.
For mig at se er der kun to muligheder: Enten tilkalder du en der kan udmåle styrken, ellers også må du selv i gang med at følge forbindelsen hen til det dårlige stik, så du sikrer dig der ikke er steder hvor signalet kan forringes.
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 11:47 #11
det er nemt at teste om en forstærker vil hjælpe, tag de andre apperater af, så kun den med dårligt signal sidder på, blvier signalet godt, så er det manglende signal, er der ingen eller lille ændring skyldes det kabel / kabel forbindelse
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:29 #12
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:20 #13
brug for mere hjælp ?
Avatar billede summer Mester
09. februar 2007 - 10:28 #14
Jeg har givet ham en reminder her http://www.eksperten.dk/spm/754560 Han har flere gamle åbne der ligger hen.
Avatar billede ado.dk Nybegynder
12. februar 2007 - 20:05 #15
1,5 år senere, og problemet er stadig ikke løst.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 20:12 #16
så burde du vel vende tilbage til spørgsmålet istedet for at forsvinde ?