Avatar billede blackout Nybegynder
01. september 2005 - 22:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Slet mappe / filer på FTP server

Hejsa,

Problemet er jeg har har smidt noget php source på min side, hvor der bliver oprettet med mappe med mkdir osv... Nu er problemet at jeg ikke kan slette den, eller de filer som er i den.

Med cuteftp og andre programmer får jeg fejlen "550 Permission denied". Første jeg med php / rmdir får jeg fejlen "SAFE MODE Restriction in effect"

Hvordan får jeg fjernet denne mappe + filerne som er i den?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
01. september 2005 - 22:36 #1
kan du ændre beskyttelsen med chmod?
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 22:43 #2
Ja, sæt chmod til 777, så kan du slette dem
Avatar billede blackout Nybegynder
01. september 2005 - 22:59 #3
kan jeg ikke, så kommer fejlen "550 Operation not permitted"
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 23:06 #4
Prøv at slette din FTP og installer den igen, jeg tror problemet ligger i den
Men gem lige de oplysninger der ligger i den til at forbinde til din server igen
Avatar billede dustie Mester
02. september 2005 - 00:37 #5
Er mapperne tomme (også for .htaccess)?
Kan du slette dem fra et php script?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2005 - 07:51 #6
Prøv med et php script at chmod den til 777:
chmod("/somedir/somefile", 777);
Slet fil:
unlink("/somedir/somefile");
Slet dir:
rmdir("/somedir/");
Avatar billede dmdisco Nybegynder
02. september 2005 - 09:11 #7
når php opretter mapper og filer så bliver de oprettet i et bestem username (unknown) og derfor skal du også få php til at slette de filer/mapper
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2005 - 09:14 #8
dmdisco: Et side spørgsmål, får den ikke ofte webservers bruger/gruppe?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
02. september 2005 - 10:34 #9
jeg ved ikke om man kan bestemme hvad for bruger id den skal bruge i php's opsætning men på min ene server får den bruger id 99 som er unknown eller anonym
Avatar billede dustie Mester
02. september 2005 - 20:45 #10
Sikke mange svar der faktisk siger det samme :D

Det lyder som om du allerede har prøvet fra et php script?
I så fald ville jeg nok kontakte support eller hvis det er en privat server så få slette det fra OS'et istedet af den der hoster det + få en forklaring.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. september 2005 - 18:31 #11
Lukketid?
Avatar billede gnuff Praktikant
10. september 2005 - 19:15 #12
Ja, det ville være rart hvis diverse spørgsmpl blev lukket, man er efterhånden med i mange der bare aldrig sker mere på
Avatar billede dustie Mester
11. september 2005 - 13:44 #13
De burde lave det så man aktivt skal holde sit enme åbent hvis der ikke har været skrevet i det i en bestemt tidsramme. Fx et link i en mail eller sådan noget.

Det ville hurtigt få lukket en del spørgsmål. Det kunne evt bygges sammen med lukning af en konto hvis det sker for tit.
Avatar billede gnuff Praktikant
11. september 2005 - 15:01 #14
Eller at man kun kan oprette et spørgsmål af gangen, så man SKAL lukke et inden et nyt kan startes
Avatar billede blackout Nybegynder
24. november 2005 - 10:03 #15
Problem kunne kun løses ved at ringe til min udbyder, det var en fejl fra deres side af - da de havde haft nogle problemer natten før.... Skod nok!
Avatar billede elmoe Juniormester
21. juli 2006 - 20:29 #16
Ved godt at spørgsmålet er lukket, men jeg har da lige et godt tip alligevel.

Denne funktion kan slette en mappe samt alt indhold. Brugte selv funktionen da jeg skulle slette en masse mapper og filer som var oprettet i php. De kunne ikke slettes fra en ftp klient, så scriptet var den perfekte løsning.

function remove_directory($dir) {
  if ($handle = opendir("$dir")) {
  while (false !== ($item = readdir($handle))) {
    if ($item != "." && $item != "..") {
      if (is_dir("$dir/$item")) {
        remove_directory("$dir/$item");
      } else {
        unlink("$dir/$item");
        echo " removing $dir/$item<br>\n";
      }
  closedir($handle);
  rmdir($dir);
  echo "removing $dir<br>\n";
  }

remove_directory("sti/til/mappen/der/skal/slettes");