Avatar billede peanut2000 Nybegynder
03. september 2005 - 12:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mangler en menu

Hej

Jeg skal bruge en vandret menu med mulighed for dropdovn på bestemte menupunkter, desuden skal den kunne vises i internet explorer og firefox og så skal den ikke være styret af en fast placereing: her tænkter jeg på top:?? og left:??, jeg skal kunne smide den ind i en tabel og så bliver den vist i den tabel lige meget hvilken opløsning der bruges.

ps. dhtml understøttes ikke af firefox.

Nogen som kan hjælpe???
Avatar billede annettef Nybegynder
03. september 2005 - 12:58 #1
"Lytter" lige med, for jeg har selv i lang tid ledt efter en sådan menu...

/Annette
Avatar billede softspot Forsker
03. september 2005 - 13:26 #2
Avatar billede softspot Forsker
03. september 2005 - 13:30 #3
Du skal ikke lade dig snyde af domænenavnet ;)
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
03. september 2005 - 13:46 #4
Kan ikke finde andet end dhtml menuer på den side, men hvis du kan fortælle mig hvor koden til den menu de selv bruger på siden http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/
Avatar billede softspot Forsker
03. september 2005 - 13:52 #5
Er det ikke den du reklamerer med på forsiden....?`

efter omkring 10 sekunders surfen på siden fandt jeg denne side:

http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=32
Avatar billede softspot Forsker
03. september 2005 - 13:52 #6
du = de
Avatar billede softspot Forsker
03. september 2005 - 13:55 #7
Der er i øvrigt et menupunkt til venstre som hedder Browser Compatibility hvor jeg ser en masse browsere nævnt hvorpå den er testet...
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2005 - 22:08 #8
<ole>

peanut2000 >> "ps. dhtml understøttes ikke af firefox." ... det må du vist forklare nærmere  :)

DHTML er en forkortelse af 'Dynamisk HTML' - og begrebet dækker kombinationen HTML, CSS og JavaScript. Hvad af det, er det, du mener, ikke fungerer i Firefox?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2005 - 22:10 #9
PS: Alle dynamiske menuer, du ser på WWW, er lavet i DHTML - med mindre de er lavet i Flash  :)
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
04. september 2005 - 11:23 #10
Har lavet en menu lavet i dhtml og den blev slet ikke vist i firefox.

softspot> kan ikke få dit link til at virke: http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=32
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
04. september 2005 - 11:25 #11
ser vist ud til at deres side er nede i øjeblikket
Avatar billede psykochicken Nybegynder
04. september 2005 - 13:14 #12
Du kunne også smide koden til den menu du selv har lavet - og få en forklaring på hvorfor den ikke vises i FF.
Det kan jo være den kan bruges med nogle små ændringer.
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
04. september 2005 - 13:45 #13
nej den kan ikke bruges da den placeres med top og left, hvilket bevirker at min menu flytter sig alt afhængig af skærmopløsning.

Jeg skal bruge en såkaldt: Table Based (Relative) Menus.

Har også fundet en, men den koster penge her er linket til den: http://www.milonic.com/menusample9.php

Er der nogle der ved hvor jeg kan finde såden en, bare gratis???
Avatar billede roenving Novice
05. september 2005 - 03:12 #14
Jamen dog, Eksperten benytter sig præcis af coolmenus, og den flytter sig da pænt rundt, prøv bare at skifte mellem fuldskærms-visning og normal i Funktioner-menuen !-)

-- problemet er, som altid, hvornår side-bredden og placeringen aflæses, og det har Thomas Brattli en del eksempler på på sin side, check f.eks. tabel-placeringerne på http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=31 !o]
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
24. januar 2006 - 15:35 #15
lukker spg