Avatar billede ingi76 Nybegynder
05. september 2005 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hijack this log venligst Hjælp

Hej,

jeg har lige lavet dennelog,
men mangler hjælp med hvad jeg skal goere nu til at fjerne alt lortet.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:25:48, on 5.9.2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Apoint\Apntex.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\btsendto_explorer.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Viðskiptavinur EJS\Desktop\New Folder\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ejs.is
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://web.kmrykfrgswtumnbovb.org/pTnNO4SYAHysXR_UE9C8oTXGeMQZ2B_3vrHGU/qWfDbyIiIofIM1rUS6inezKNlw.asp
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.visir.is/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ejs.is
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ejs.is
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1C64A344-C5FC-9AD6-EEB3-DA48B7FDB4D4} - C:\DOCUME~1\VISKIP~1\APPLIC~1\THEIDO~1\moredent.exe
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Program Files\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LoadTheOptionMove] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Windowtitleloadthe\bibnew.exe
O4 - HKCU\..\Run: [download soft] C:\DOCUME~1\VISKIP~1\APPLIC~1\ONEBRO~1\closephone.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Fast Start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Office Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://real.gamehouse.com/real/games/raptisoft/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {288C5F13-7E52-4ADA-A32E-F5BF9D125F98} - http://www.miniclip.com/puzzlepirates/miniclipGameLoader.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {7E980B9B-8AE5-466A-B6D6-DA8CF814E78A} (MJLauncherCtrl Class) - http://real.gamehouse.com/games/luxor/mjolauncher.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://zone.msn.com/bingame/dim2/default/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

paa forhaand tak
Ingi
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. september 2005 - 14:38 #1
Jeg kigger på den :-)
Avatar billede ingi76 Nybegynder
05. september 2005 - 14:43 #2
takker
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. september 2005 - 14:44 #3
Du har fået en lop-infektion, og den har du nok fået fordi du har installeret Msg+ og har glemt at sige nej tak til sponsor-programmet. Prøv derfor først at afinstallere Msg+ (Klik på start-Kontrolpanel-Tilføj/fjern programmer, og vælg at afinstallere Messenger+), og læg herefter en ny log. Det kan være vi er heldige at det hele forsvinder af sig selv så.
Avatar billede ingi76 Nybegynder
05. september 2005 - 14:51 #4
ok hvis du kigger den her i gennem er den saa væk nu?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:50:17, on 5.9.2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Apoint\Apntex.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\btsendto_explorer.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\notepad.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Viðskiptavinur EJS\Desktop\New Folder\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ejs.is
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.visir.is/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ejs.is
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ejs.is
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Program Files\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Fast Start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Office Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://real.gamehouse.com/real/games/raptisoft/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {288C5F13-7E52-4ADA-A32E-F5BF9D125F98} - http://www.miniclip.com/puzzlepirates/miniclipGameLoader.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {7E980B9B-8AE5-466A-B6D6-DA8CF814E78A} (MJLauncherCtrl Class) - http://real.gamehouse.com/games/luxor/mjolauncher.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://zone.msn.com/bingame/dim2/default/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. september 2005 - 15:05 #5
Ja, nu ser det faktisk rigtig godt ud. Nu er selve spywaren væk. Åbenbart er det dog ikke lykkedes at slette Msg+ helt, for den kører stadig i processor.

Fix disse linier i HJT:
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll

Genstart computeren, og slet denne mappe:
C:\Program Files\MessengerPlus! 3\

Lav herefter en ny log som du lægger herind.

Det skal siges, at hvis du meget gerne vil have Msg+ installeret, så siges det, at hvis man husker at fravælge sponsor-programmet undervejs, så får man ikke spywaren med ind. Jeg vil dog ikke tilråde det...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2005 - 15:12 #6
Delte meninger om [MessengerPlus! 3] -> http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede ingi76 Nybegynder
05. september 2005 - 15:18 #7
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:17:26, on 5.9.2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Apoint\Apntex.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\PROGRA~1\Dell\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Documents and Settings\Viðskiptavinur EJS\Desktop\New Folder\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ejs.is
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.visir.is/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.ejs.is
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ejs.is
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Program Files\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Fast Start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Office Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://real.gamehouse.com/real/games/raptisoft/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {288C5F13-7E52-4ADA-A32E-F5BF9D125F98} - http://www.miniclip.com/puzzlepirates/miniclipGameLoader.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {7E980B9B-8AE5-466A-B6D6-DA8CF814E78A} (MJLauncherCtrl Class) - http://real.gamehouse.com/games/luxor/mjolauncher.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://zone.msn.com/bingame/dim2/default/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Program Files\Dell\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

her er den nye log
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. september 2005 - 15:24 #8
Yeps, så blev den ren. Takker for point. :-)

Du får lige min standard-afslutning-salut :-)

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen (hvis du bruger IE-explorer)
1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger
2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies
3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold
4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten
5. Klik på ok.
Tøm din papirkurv.
---------------------------
Jeg vil anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Som minimum vil jeg anbefale at lægge Spywareguard, Spywareblaster og IE-spyad ind. Alle programmer kan du finde links til herfra:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Alle computere bør beskyttet af en firewall. Link og vejledning til en god og gratis firewall finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706