Avatar billede goaul Praktikant
06. september 2005 - 23:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket område i landet får det bedste net?

Jeg har kendskab til at forskellige forsyningsselskaber rundt om i landet, i øjeblikket arbejder på at tilbyde fibernet, med TV kanaler og gratis IP-telefoni.
Hastighederne på de forskellige net er ikke ens, TV kanalerne vil ikke være de samme, det område som den gratis telefoni dækker vil være forskelligt, og desuden vil priserne ikke være de samme.
Nu er spøgsmålet så: Hvem får det bedste net? og hvad gør det bedre sammenlignet med de øvrige?

Har du et bud, vil jeg være meget taknemmelig :)
Avatar billede roenving Novice
07. september 2005 - 00:13 #1
Tjah, det kan der absolut være mange bud på, for det kommer jo lissom an på, hvad det er, man prioriterer ...

Hos os har vi f.eks. fiberkabler i kælderen, som er koblet op med kobber til de enkelte lejligheder, som switchene maksimerer til 10 Mbit/s til Indernet og IP-telefoni, men som også skal dække digital formidling af TV-signaler ...

-- i nogle områder ved jeg jo, at der er installeret kabelforbindelser, hvor andre parametre er prioriteret, f.eks. har vores nabo, Brøndby Strand m.v., et antenne-kabel-baseret system, hvor forbindelsen peaker på op imod 30 Mbit/s, men ikke garanteres til mere end 1-2 Mbit/s på Pakistanernet-delen (vores er minimum og maksimum !-)

-- så hvad er højest, tordenskraldet eller Rundetårn ?-)
Avatar billede spif2001 Nybegynder
07. september 2005 - 08:45 #2
Tordenskraldet
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. september 2005 - 09:39 #3
Det vil variere over tid hvem der har 'det bedste'.

Jeg er glad for at de lægger fibre her langs Øresund for tiden. Men om 10 år lægger de fibre i Nørre Ørkesløse, og til den tid er teknologien nok blevet såmeget bedre at det er dem der får det bedste og mest pålidelige net :-))
Avatar billede goaul Praktikant
07. september 2005 - 16:53 #4
Oki, har fattet jeres pointe :)

Mit spørgsmål er udledt af at noget familie bor i Sønderjylland (Sydvest Energi), og selv bor jeg i trekantområdet (Tre-For). Begge forsyningsselskaber tilslutter i øjeblikket de første kunder til deres nye fibernet, og jeg har prøvet at sammenligne hastigheder, priser m.m. Så vidt jeg kan se bliver vores net langt mere attraktivt. Hurtigere hastighed på internette og til billigere penge, hvilket er første prioritet for mig.
Håbede nogen havde det kølige overblik over hvem der pt. er i føretrøjen, og evt. hvem der kunne tænkes at overhale i nærmeste fremtid, .... kan se tordenskraldet har føringen *G*
Selv stemmer jeg på rundetårn, så ingen point til dig spif2001 ;p, men i andre 2 må godt smide et svar.
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 20:33 #5
Parametrene er så mange, at man skal sætte ret avancerede programmer til at sammenligne, men så skal de sammenligne på de præcise behov, som jo immervæk kan være lidt forskellige ...

-- selv ville jeg prioritere en internet-forbindelse, jeg aldrig kan få problemer med, dvs. den skal kunne klare flere streaming billed-forbindelser, måske et par downloads og almindelig surfing samtidig med en evt. ip-telefon-forbindelse, og så er vores 10 Mbit-ting ganske rigelig, men har man også ønske om TV-signal, kan den da hurtigt komme til kort, men det problem vil jeg så ikke støde ind i (da jeg ikke bruger fjernsyn !-)

-- et eksempel på sammenligningen kan man så prøve at finde på www.teleprisguide.dk, som indeholder så mange muligheder for at stille på parametrene, at det absolut er muligt at blive forvirret !o]

-- els velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 20:33 #6
;O)
Avatar billede goaul Praktikant
09. september 2005 - 23:01 #7
Tak for jeres kommentarer.

Lader ikke til jakoba er interesseret i point, så de er dine roenving :)
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 09:57 #8
Tak for point ;~}