Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:03 Der er 27 kommentarer

Asp Server På min egen Computer

Hey! Ville gerne vide hvordan man sætter sin egen computer til af køre som en ASP server.. ikke så det skal gå ud til internettet.. men bare dem jeg sidder på lan med.. skal teste mine asp filer.. såe.. Hvis der er en der kan hjælpe mig Grundigt.. vil jeg blive meget glad.. For står sq og mangler det meget.. Og har prøvet og lede efter det der ISS men kan inte finde om det.. og har os prøvet det der Apache.. men kunne ikke få det til af virke.. kun med PHP og det fatter jeg ingen ting af.. så vil være meget glad hvis der var en der kan hjælpe mig med af sætte min com om til en midlertidigt server.. :)

///Nohvok
Avatar billede ttopholm Nybegynder
07. september 2005 - 13:07 #1
Hvilekn windows har du.. XP home har den ikke mens Windows xp pro har den..
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:09 #2
Jeg har Prof..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
07. september 2005 - 13:10 #3
Så kan du bare installere det fra din windows xp pro cd.
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:11 #4
jaah det har jeg os prøvet på et tidspunkt.. men ser lige om jeg kan finde cd´en hurtigt.. :)
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:12 #5
Du skal ind i tilføj og fjern programmer.. vælge installer windows komponenter.. og så er det vel derinde..

mappen du så skal anvende er

wwwroot som ligger i c:\ drevet..  ellers ligger den i en anden mappe på c drevet kaldet inet mener jeg
Avatar billede ttopholm Nybegynder
07. september 2005 - 13:13 #6
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:16 #7
så fandt cd´en og prøver lige det der med tilføj fjern programmer :)
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:20 #8
inetpub hedder mappen..
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:20 #9
kalp hvor l igger den ?
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:21 #10
C:\inetpub\wwwroot\

i wwwroot ligger du dine ASP filer:)
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:22 #11
men gå som sagt først ind i tilføj og fjern programmer.. tryk på installer windows komponenter.. i venstre side finder du det..  og installer IIS
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:23 #12
hehe okay.. nice.. :) men det er som af installen er gået i stå ved SMTP -tjeneste.. :(
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:24 #13
og tak for guiden ttopholm.. :)
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:25 #14
lad den arbejde lidt.. men hvis den hopper helt ud af det så se om din cd skulle være blevet lidt snavset eller lignende:)
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:26 #15
Hvis den er det for den fler riser!! hehe.. skal bare bruge det.. så kryds finger hehe!! :D
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 13:31 #16
hmm det der SMTP-tjeneste er da noget der tar lang tid og installere ? :(
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:39 #17
Ellers må du prøve at pudse den så godt du kan.. det burde ikke tage så lang tid.. mener det man bla. anvender SMTP hvis man skal kunne sende emails via. sine scripts
Avatar billede ttopholm Nybegynder
07. september 2005 - 13:41 #18
Du behøves egentlig ikke at installere smtp-tingen, du burde kunne fjerne den i inst.
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 16:30 #19
har du fået det til at fungere?
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 19:32 #20
nej det har jeg ikke.. :/ asp´en virker ikke..
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 21:04 #21
det virker altså ikke med asp det der.. det viser bare koden hvis jeg fx vil oprette en besked i mit nyheds system.. :/ :(
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 22:26 #22
blev installationen gennemført ? eller ?
Avatar billede nohvok Nybegynder
07. september 2005 - 22:35 #23
jaah det gjorde den.. sagde udført eller fuldført... mog så vent et øjeblik.. og ja.. men virker ike.. :(
Avatar billede nohvok Nybegynder
08. september 2005 - 13:24 #24
kalp kan du hjælpe med af få det til af funke maybe ? :( :)
Avatar billede kalp Novice
08. september 2005 - 13:30 #25
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2005 - 13:31 #26
"det viser bare koden" - du husker vel at se siderne gennem http://localhost/whatever.asp
Avatar billede nohvok Nybegynder
08. september 2005 - 14:51 #27
erikjacobsen: ja jeg gør...
kalp: Tjekker det lige..