Avatar billede thomasejsing Nybegynder
07. september 2005 - 13:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

wireless lan adapter install disk

Hej har lige købt et skyr@acer pro pci 154 kort (trådløst netværk fra topcom, og en router skyr@cer pro wbr 654, det virkede også altsammen indtil jeg fandt ud af at der var nye drivere til mit netværkskort, på topcom.net, dem hentede jeg og fik så fejlen athcfg11.dll kører ikke pga. iphlpapi.dll, nå men af med softwaret, og ud med alt det jeg kunne finde ud af at flytte fra win 98, nu kommer den og siger indsæt disken wireless lan adapter install disk (når jeg starter maskinen op) hvad fanden gør jeg nu, der følger ikke en sådan med.
Avatar billede christoffero Nybegynder
07. september 2005 - 14:13 #1
Kan du ikke udpakke den nyeste driver til en lokal mappe også linke til den når den siger indsæt disk?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 14:15 #2
Hvor lang kommer du under opstart af windows inden den beder om disken?
Avatar billede christoffero Nybegynder
07. september 2005 - 14:16 #3
Prøv forresten at afinstaller kortet og installer det helt forfra (men det har du måske prøvet) :)
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 14:43 #4
På topcom hjemmeside findes dette til download både utility og driver, det må være det du mangler
http://www.topcom.net/support/downloads.php?catsub=73
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
07. september 2005 - 16:34 #5
Nå jeg prøver lige at svare igen, det fik den vist ikke med. jeg har hentet driveren til skyr@cer pro pci 154  ikke g til sidst, da det ikke er dette kort. men når den software installeres kommer den og siger noget i retning med at c:\programmer\wireless 108 wlan\wlanpro.exe ikke fungerer eller enheden ikke passer sammen eller sådan noget, og et fejl billeder mere athcfg11.dll der benytter iphlpapi.dll er i udu eller sådan noget, nå men jeg ringede til helpdesk de kunne ikke hjælpe, jo jeg skulle fjerne kortet afinstallerer softwaren, tænde mask. installerer den nye software, slukke maskinen instalerer hardwaren, er gjort uden held, så gad de sku ikke hjælpe mere, jo jeg kunne gøre det samme bare bruge den gl. software, jeg fik med???? men det virker ikke det er som om at den stadigvæk har informationer om programmerne???, eller den har install. drivere et andet sted??  PLEASE HELP jeg skriger snart
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
07. september 2005 - 16:34 #6
sorry kunne ikke få lov at svarer jer uden at jeg afviste, i skal nok få point hvis vi finder ud af det
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 18:03 #7
Du skal fjerne wireless 108 wlan i Kontrolpanelet under Tilføj fjern Programmer.

Det utility program, som jeg linkede til skal du vente med at installere, indtil netværkskortet er fundet og de rigtige drivere er installeret.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
07. september 2005 - 19:11 #8
ja men der står her at jeg skal starte med (som jeg også gjorde første gang) at installerer softwaren, genstarte maskinen og herefter instalerer kortet, og så starte maskinen igen, det har jeg ihvertfald gjort, fik hentet en ny fil iphlpapi.dll på nettet, startede maskinen med en startdisk, deletede den gamle iphlpapi.dll og kopierede den jeg havde hentet på nettet, nu satte jeg så kortet i og startede maskinen, og alt kører, BARE IKKE DE DRIVERER DER SKULLE VÆRE NYERE FRA TOPCOM´s SIDE  JA JEG HAR SELVFØLGELIG IKKE PRØVET DEM igen/ENDNU da jeg blev så glad for at der bare var hul igennem :-) nå men jeg kan se at det kun kører 48 Mbps det er da ikke så godt vel når man tænker på at det er et 108 Mps super G kort og router??  mener du stadigvæk at jeg skal bruge det link??? og hvorfor det og ikke det der umiddelbart skulle være det rigtige ifølge navnet på kortet??? http://www.topcom.net/support/downloads.php?cat=&catsub=72
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 00:17 #9
Windows 98 kan ikke køre mere end 54 mbps uanset hvad du gør. Basta
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
08. september 2005 - 16:16 #10
men hvorfor er det at jeg skal bruge det program du henviser til??? er der en fordel ved dette??? hvorfor kan win 98 ikke det?? hvad for et system kan så? win me???
Avatar billede silvershadow Nybegynder
09. september 2005 - 08:17 #11
Jeg troede du manglede en install disk. Install disk er som regel med programmer og har ikke noget med drivere til selve kortet at gøre.

Du må ikke spørge mig om hvorfor Win98 ikke kan køre SuperG eller hvad de forskellige fabrikanter kalder deres ekstra hurtige og ikke standardiserede 108Mps, jeg har bare bøvlet med det et par dage, og kun brugt 10 min på XP, eller Win2003 fordi de kan.

Hvorfor har du brug for den høje hastighed? Til internet på en 2Mbps linie?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
09. september 2005 - 12:38 #12
Det var også det den sagde da jeg havde installeret de nye drivere og genstartede, men efter jeg har kørt med det der fulgte med (gamle drivere/program) ja så virker det men jeg kunne jo godt have tænkt mig at kunne kører med det nye???? men der kom den og bad om den der installdisk, og det havde jeg ikke og heller ikke selv om jeg pakkede det nye program ud og lagde det i et bibliotek.

Hvorfor hastighed???  ja fordi det er jo rart at kunne se om det kan kører den hastighed man har købt