Avatar billede jens_r Novice
08. september 2005 - 17:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejlbrænding på DVD

Jeg har lige købt en Lite-On SOHW1693S DVD-brænder, for at få ryddet lidt op på mine propfyldte harddiske. Min første brænding på DVD kiksede dog lidt: Tre ud af de seks film på disken virker ikke - noget med data redundancy error. Mit spørgsmål er så hvorfor dette sker og hvad jeg kan gør for at undgå det (sænke brænde-hastigheden måske)?

DVD'erne jeg brænder på er at mærket Verbatim - ved ikke om det eventuelt er kvaliteten af skiverne der er problemet?
Avatar billede smolle Nybegynder
08. september 2005 - 17:18 #1
De gange jeg har haft problemer med at brænde dvd'er, har jeg sat hastigheden ned og så har det kørt uden problemer. Det kan muligvis godt have noget med skiverne at gøre. Det er i hvert fald også min erfaring.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 17:33 #2
Ja det kan godt have noget med kvaliteten af skiverne. Bare ikke i dit tilfælde - verbatim er gode kvalitetsskiver.
Det kan jo også være det program du brænder med.
Avatar billede jens_r Novice
08. september 2005 - 17:36 #3
Jeg bruger Nero i nyeste version. Der er måske programmer der er bedre?
Avatar billede jens_r Novice
08. september 2005 - 18:35 #4
Har brændt en ny DVD ved halv hastihed (8x) og der er stadig fejl. Kan filmene være fejlbehæftet allerede inden jeg brænder dem, selvom de godt kan afspilles når de ligger på harddiskene?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. september 2005 - 18:50 #5
Hvilken type fil er der tale om? AVI, mpeg eller noget andet.
Hvordan vælger du at brænde dem.
Avatar billede jens_r Novice
08. september 2005 - 19:22 #6
AVI. Brænder dem med Nero Express - bare en almindelig Data Disc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2005 - 19:28 #7
Ikke alle Verbatim skiver har samme kvalitet - det kommer an på hvad dem du bruger hedder. Så ja, kvaliteten kan have noget at sige.
Avatar billede underlord Nybegynder
09. september 2005 - 10:51 #8
hvad med en firmware upg, det hjalp mig til at kunne brænde 16x
Avatar billede jens_r Novice
14. september 2005 - 15:38 #9
Har opdateret firmwaren, men den fejlbrænder stadig, selv ved laveste hastighed (6x).
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2005 - 20:39 #10
Den er defekt.
Få den byttet.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. september 2005 - 20:44 #11
Enig - hvis den aldrig rigtigt har virket, kommer den nok heller ikke til det.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. september 2005 - 20:45 #12
Du kan lige prøve med et andet brænderprogram først:
http://www.cdburnerxp.se/download.php
Programmet er gratis.
Avatar billede jens_r Novice
15. september 2005 - 14:57 #13
Herligt! Det virker. Nero må have været synderen, for brændt med CD Burner XP virker filerne på DVD'en fint.

Boxer> Smid et svar, så du kan få point.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. september 2005 - 15:25 #14
Et svar :o)