Avatar billede jens_r Novice
08. september 2005 - 23:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Centrer layers

Jeg har i forbindelse med et skoleprojekt lavet en lille hjemmeside, som stort set er færdig. Men jeg har store problemer med at få den centreret.

Jeg kan kun få centreret et enkelt layer og ikke alle sammen på en gang. Jeg har kigget i de andre tråde her på eksperten, men den extension til Dreamweaver, som bliver foreslået, kan jeg ikke få til at virke.

Klokken nærmer sig 24 og jeg er meget træt af denne hjemmeside. Hjælp mig! Hvordan får jeg centreret hjemmesiden?

Hjemmesiden: http://graf-users.edu.ats.dk/jenber3/mht/index.htm
CSS-dokumentet: http://graf-users.edu.ats.dk/jenber3/mht/css.css
Avatar billede softspot Forsker
09. september 2005 - 00:16 #1
Tilføj dette i dit stylesheet:

body    { text-align:center; }
#outer-rim { text-align:left; margin:0 auto; width:654px; }

og dette i dit html:
<body>
<div id="outer-rim">

  HER PLACERES ALLE ANDRE DIV's PÅ SIDEN...

</div>
</body>
Avatar billede softspot Forsker
09. september 2005 - 00:18 #2
Lad i øvrigt være med at åbne en FireFox for at se hvordan det ser ud der! ;)
Avatar billede jens_r Novice
09. september 2005 - 00:22 #3
Det ændrer desværre ikke noget. DIV'erne flytter sig ikke.
Avatar billede softspot Forsker
09. september 2005 - 00:43 #4
Spøjst! Jeg kunne få det til at fungere her...

Kan du ikke prøve at uploade så jeg kan se den nye kode?
Avatar billede softspot Forsker
09. september 2005 - 00:57 #5
Woups!

div'en i html-sektionen skal naturligvis se således ud:

<div id="outer-rim" style="position:relative;">
Avatar billede jens_r Novice
09. september 2005 - 08:52 #6
Mange tak for hjælpen, det virker perfekt (og med meget mindre kode end andre "centrer layers"-kode). Men smid et svar, så jeg kan kaste nogle point efter dig.
Avatar billede softspot Forsker
09. september 2005 - 09:16 #7
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
09. september 2005 - 09:50 #8
Tak for point :)