Avatar billede qhp Nybegynder
09. september 2005 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Isass.exe - Systemfejl

Hej,

D. 03/06-2004 oprettede killer r et spørgsmål. Han beskrev sit problem:

"Pludselig melder min PC fejl under opstart:

Isass.exe - Systemfejl
Initaliseringen af SAM (Security Accounts Manager) mislykkedes på grund af følgende fejl: Handlingen er ikke gyldig.
Fejlstatus: 0xc0000008. Klik på OK for at lukke systemet og genstart i Fejlsikkret tilstand...

Den ville ikke engang starte op i fejlsikret tilstand, så jeg tænkte at jeg ville lave en reperation af mit XP-styresystem...
Det så også ud til at virke i starten, indtil den meldte fejlen igen og når jeg starter op nu begynder den (meget forståeligt) at fortsætte indstallationen der blev afbrudt, men melder igen fejlen og genstarter..."

Nøjagtigt samme problem får jeg nu. Jeg har hørt at der er mulig at at lave en systemgendannelse fra DOS, men ved ikke hvordan. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede gratis Nybegynder
09. september 2005 - 20:45 #1
du tap/taster F8 under opstart af din pc, når du kommer til menuen vælger du fejlsikret tilstand og trykker enter.Hvis det går som det skal blir du på et tidspunkt mødt af en boks der spørg om du vil starte i fejlsikret tilstand eller om du vil bruge systemgendannelse, vælg systemgendannelse.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. september 2005 - 20:46 #2
der i samme menu et punkt der hedder "Sidste kendte gode kongiguration.." den ka du osse prøve..
Avatar billede summer Mester
10. september 2005 - 10:06 #3
Hvis du vil lave en repair er her et godt link fra catbody:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede qhp Nybegynder
10. september 2005 - 11:10 #4
gratis, man kan ikke vælge systemgendannelse ved at trykke på F8 under opstart af PC. Du mente nok den der hedder "Sidst kendte gode konfiguration". Den virker ikke. Jeg har samme problem som killer r havde beskrevet her:
http://www.eksperten.dk/spm/505581

summer, problemet er at jeg ikke en gang kan lave en reparation. Under reparationprocessen dukker den der box med fejlbesked op på skærmen igen. Jeg har kun mulighed for at klikke på OK knappen. Hvis jeg ikke gør det vil systemet ikke fortsætte. Hvis jeg gør det genstartes systemet og kører forfra med reparationen.
Avatar billede gratis Nybegynder
10. september 2005 - 14:16 #5
qhp>
hvis maskinen ka starte op i fejlsikret tilstand ka man vælge systemgendannelse, lige inden skrivebordret loader blir man mødt af denne skærm, http://img221.imageshack.us/img221/1593/sytemrecover9ys.jpg , hvis man her vælger "Nej" starter systemgndannelse op, ka maskinen ikke starte op på denne måde ka det ikke vælges.
Avatar billede qhp Nybegynder
10. september 2005 - 15:27 #6
Så langt nåede jeg ikke. Fejlbeskeden kommer inden jeg ser denne skærm, og så bliver systemet genstartet.
Avatar billede summer Mester
11. september 2005 - 09:18 #7
Du skrev >>>..systemgendannelse fra DOS<<< Vil det sige at dit xp er FAT32 og ikke NFTS? Ellers er det måske de 6 startdisketter til XP du tænker på http://www.wintip.dk/xp/download/
Avatar billede qhp Nybegynder
12. september 2005 - 23:52 #8
Det jeg mente med DOS var kun det at boote med en XP CD og vælge punktet " at reparere en Windows XP-installation ved hjælp af genoprettelseskonsollen". Bagefter  er der mulighed for at lave en systemgendannelse ved at få fat i det senneste gendannelsepunkt.

Jeg tror det er noget som "ERD commander 2005" kan, men det koster penge. Måske kender nogen et andet gratis program der kan det samme...
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 07:54 #9
Lukketid??
Avatar billede qhp Nybegynder
28. marts 2008 - 10:11 #10
Ja, jeg har helt glemt det.