Avatar billede svend_rugaard Praktikant
09. september 2005 - 22:39 Der er 6 kommentarer

Ny samlet computer vil ikke tænde

Hejsa.

Mig og en kammerat har lige samlet en computer med følgende Spec :

Ahtlon 3400+ - 64 Bit
NF4x Infinity - DFI
skærmkortet er et gf 6600 gt PCi

Problemet er at når vi tænder computeren , tænder den, men ingen ting på skærmen.

Vi har prøvet at tage skærmkortet ud, så kommer dne med de fejl lyde den skal, vi har taget rammene ud for at se om der var en fejl der , men der kommer den også med fejl meddelserne.

men når det er i , tænder vi den, blæserne kører på alle leder og kanter som den skal men ingen ting på skærmen.

Nogen der har en ide om hvad problemet kan være
Avatar billede strych9 Praktikant
09. september 2005 - 22:49 #1
hvis I har en anden maskine med PCI-E, så prøv grafikkortet ad ovre i den.

men mest af alt plejer de symptomer der jo at betyde defekt motherboard.

Er der onboard gfx i det? Det skal slåes fra.
Avatar billede borgmesteren Praktikant
09. september 2005 - 22:50 #2
Har I mere end een ram-blok? Ellers pröv med en anden. Tag cpu'en ud og sät den i igen...
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
10. september 2005 - 07:14 #3
Vi har haft testet alle de ting også inden jeg skrev indlægget her inde ... men motherboardet, hvordan kan det være defekt når den lyser alle steder men samtidigt laver de fejl biplyde computeren skal komme med.

Strych, lidt svært at slå noget fra i bios når´den slet ikke kommer frem med noget på skærmen .. men nej der er ikke onboard graffikkort på.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2005 - 12:31 #4
... Det ville der vel gøre hvis man brugte onboard gfx output =) men ligemeget.

Motherboard består af northbridge og southbridge. Det er meget muligt at bare en af dem kan stå af, ligesom en USB controller kan stå af og resten kører videre..

Måske kan du skrive lide mere om hvad den ellers gør. Den tænder, men er der hdd aktivitet? Hvis ja, så er south bridge ok.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
10. september 2005 - 13:01 #5
Problemet løst.

Forhandleren havde sat cpuen forkert i , eller det vil sige han havde bukket et af benene, det fik den dog ikke til at fungere helt, først den kunne dog tænde engang i mellem og så var det , det .. forhandleren vi var nede hos med den , fik så opdaterede biosen en af de gange den kunne tænde og nu virker den.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2005 - 23:28 #6
hm - umiddelbart lyder det ikke som en forhandler jeg vil handle hos ....

:-)