Avatar billede torben lind Forsker
13. september 2005 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan virker pay pal

Hej allesammen.
Jeg har lige læst et indlæg om PAY PAL/VISA ELECTRON.
Jeg ville høre om nogen kunne give mig en kort forklaring på hvordan pay pal virker hvis jeg skulle købe noget over ebay,hvad er proceduren i en handel.
M.V.H.
Torben Lind
Avatar billede kelly69 Nybegynder
14. september 2005 - 18:38 #1
Jeg har ikke selv PayPal, men så vidt jeg forstår på siden, så når du logger på PayPal så kan du se en liste med dine senest vundne auktioner, og så det eneste du skal gøre er at sige "send money" og så har du betalt. det lyder meget smart og nemt.
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_help-ext&eloc=1834&loc=1825&unique_id=1157&source_page=_home&flow=
Avatar billede torben lind Forsker
14. september 2005 - 20:04 #2
Hej kelly69.
Tak for et foreløbigt svar men det var nu ikke lige det jeg mente,hvordan får jeg penge på en pay pal konto med mit VISA ELECTRON,jeg går ud fra at der skal være penge på pay pal kontoen.
M.V.H.
Torben Lind
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
16. september 2005 - 17:57 #3
Det er pærenemt og et rigtigt smart system som jeg har brugt i ca 2 år. Du tilmelder dit Visa-konto når du ansøger om Pay Pal og så bliver det du køber trukket fra din konto. Så nej, det skal ikke være penge på en speciel Pay Pal-konton, men på dit alm. konto.
Avatar billede torben lind Forsker
16. september 2005 - 18:29 #4
Hej hutchicutt.
Mange tak for dit svar det var hvad jeg skulle bruge.
Du får dine point,men du kunne vil ikke også fortælle mig om der er problemer med VISA ELECTRON eller det også virker,når jeg prøver at tilmelde mit kommer jeg dertil hvor jeg skal vælge hvad kort jeg har,men der er ikke VISA ELECTRON at vælge.
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
16. september 2005 - 18:43 #5
Evt. ao og godt at du ikke nåede at give mig nogle points. Jeg har nu set at du skrev Visa ELECTRON (som jeg ikke ved hvad er) og jeg har et almindeligt Visa-kort (Dankort med VISA). Så...
Hvis det alligevel lykkes dig at tilmelde dig, skal du vide at du på et tidspunkt bliver bedt om at gå med i Expanded Use Enrollment Program. Det er det ikke noget specielt i, mere end at du skal have 4 tal, som skal stå på dit kontoudtog den dag din betaling for at gå med i PayPal går igennem (koster 1.95 dollars). Dog kan danske banker ikke håndtere dette... Cifrene kommer IKKE på kontoudtoget (i hvert fald ikke fra Den Danske Bank og jeg har hørt om flere som haft problem), så hvis du går med, tag fat i det med een gang... fordi et år senere kan banken i hvert fald ikke finde ud af det (tro mig, jeg har virkelig forsøgt!). Så i øjeblikket kan jeg ikke bruge PayPal (jo der er en løsning hvor man skal faxe en masse kontooplysninger, mv til USA, det har jeg ikke nået)
Nå, men hvis der er andre af mine erfaringer du kan bruge, skal du være hjertelig velkommen... Point eller ej! :-)