Avatar billede stonedbush Nybegynder
13. september 2005 - 20:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan hardware resette bios

Hej.

Jeg havde lige købt et nyt netkort, og sat den i maskinen.
Da jeg så tændte maskinen, ville min skærm ikke tænde (fladskærm).
Jeg genstartede og den ville stadig ikke.
Så fjernede jeg netkortet og startede maskinen igen.
Så opdagede jeg at Bios logo'et/bios tapetet var sat på igen (det har jeg normalt deaktiveret, da jeg vil holde øje med hvad der sker i maskinen).
Skyndte mig ind i bios'en og kiggede.
Alt var sat til fabriks instillinger, ALT.
Klokken var åbenbart 23:10 og datoen var 16/9-2003.
Hvilke medier den skulle kigge efter var også ændret, altså om cd-rom skulle tjekkes før harddisk osv.
Min maskine virkede igår, og har ikke rørt den før jeg satte kortet i.
Så, er der mulighed for at et stykke hardware kan resette bios???
Et langt spørgsmål, men skulle lige fortælle det.
Avatar billede screem_brille Novice
13. september 2005 - 20:16 #1
normalt nej, men du har ikke tilfældigvis haft spænding på mens du satte kortet i ?
Avatar billede stonedbush Nybegynder
13. september 2005 - 20:29 #2
Nej det har jeg ikke. Min com har været totalt slukket mens jeg satte den i.
Og alt stik var taget ud.
Avatar billede stonedbush Nybegynder
21. september 2005 - 12:59 #3
ok
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 13:13 #4
man tager da ikek selv poitn, svarede jeg dig ike ved at skrive normalt nej ?
Avatar billede stonedbush Nybegynder
21. september 2005 - 13:16 #5
Du kom med en kommentar, og spurgte så igen om noget.
Jeg skrev tilbage, men da der ikke var nogen der svarede, regnede jeg med at der ikke var nogle der viste noget og tog dem selv.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 13:42 #6
ok fair nok, men der er problemer (igen) med mails, så har aldrig fået en mail om du havde skrevet.