Avatar billede keeps Nybegynder
15. september 2005 - 13:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dato formatering

Mit regneark har lige mistet al dato-formatering.
Selv når jeg går ind og forsøger at formattere cellerne, virker det ikke - Skriver jeg "15/9" kommer den ud med "01-01-00"

Håber på hjælp.
Avatar billede lasseo Nybegynder
15. september 2005 - 13:12 #1
Hej keeps

Har du forsøgt at rette formatteringen på den enkelte celle?
Højreklik, vælg formater celle, vælg dato og det format du ønsker
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. september 2005 - 13:38 #2
Hvis du kun vil have at der står eks. 15/09, skal du ind i "Brugerdefineret" under Formater celle. Derinde skal du skrive: dd/mm
Avatar billede keeps Nybegynder
15. september 2005 - 13:59 #3
Det virker heller ikke - hverken enkelt-celle metoden eller brugerdefineret metoden. Normalt er det sådan, at når man skriver 15/9 - skiver cellen så den formaterede dato... men det sker slet ikke - den bliver ved med at skrive 01-01-00
Avatar billede lasseo Nybegynder
15. september 2005 - 14:06 #4
Den opfatter 15/9 som et regnestykke, der skal give 1,666666. Fra år nul er det så 1,6666 dag inde i vor tidsregning. Excel regner default fra år 1900 og kommer derfor kun til første dag i sin tidsregning.
Jeg får samme "fejl" som dig, hvis jeg har et regnetegn foran datoen. Altså
+15/9
eller
=15/9
Har du det?
Avatar billede keeps Nybegynder
15. september 2005 - 14:12 #5
Nej, det har jeg ikke. Der er ingen problemer hvis jeg åbner et helt nyt regneark -
Avatar billede lasseo Nybegynder
15. september 2005 - 14:15 #6
Hmm - så har du fået ændret et eller andet på det gamle ark.
Hvad har du under Formater, celler, tal og kategori?
Avatar billede lasseo Nybegynder
15. september 2005 - 14:15 #7
..i gammelt ark altså..
Avatar billede keeps Nybegynder
15. september 2005 - 14:21 #8
Har måtte gøre det, at jeg kopierede arket over i et tomt ark - så hjalp det! - Giver gerne lasseo point, hvis du smider et svar!!! :-)
Avatar billede lasseo Nybegynder
15. september 2005 - 14:24 #9
Det er vist point på billig baggrund. Vi fandt aldrig ud af hvordan fejlen opstod, men OK, du er videre  :o)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. september 2005 - 16:05 #10
Lige en sidste tanke. Hvordan er der flueben i "Lotus 1-2-3 formelindtastning" under Funktioner-->Indstillinger --> Fanen Lotus 1-2-3 ? Hvis den er markeret, vil den regne på tallene, uanset om der er + eller = foran
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 08:05 #11
Næste gang foreslår jeg følgende:
Indsæt en ny kolonne ved siden af den, du har problemer med.
Marker den og formatér den, og skriv så tallene ind i den.