Avatar billede bonez Nybegynder
16. september 2005 - 16:49 Der er 2 kommentarer

WRTG54 router smider alle af netværket hele tiden?

Hej gutter og gutinder!

Jeg har et spørgsmål. Jeg håber virkelig folk kan svare på det. Fik for nylig en ny router. En linksys WRTG54 trådløs router. Jeg bruger ikke det trådløse endnu, så jeg har slået det fra.

Routeren smider alt og alle af netværket når der bliver tændt / slukket en pc på netværket. Og så skal vi alle til at reparere vores forbindelse (forny IP'en).

Er det nogen der kender til dette problem?

Det er virkelig et irritationsmoment hele tiden. Vi er 4 pc'ere på nettet.

Mvh. Thomas

På forhånd tusind tusind tak!
Avatar billede neoman Novice
17. september 2005 - 12:10 #1
Bare lidt løse "forslag" :-)
1. Er det een og samme PC som volder problemer ? SÅ ville jeg overveje et nyt netkort på den.

2. Står routeren tæt på en skærm ? Så kan stråling godt lave lidt ballade - flyt skærm/router (eller anden elektronik) inden for 1 m radius fra router

3. (Mindre sandsynligt, meeeen...) Sidder alt på samme stikkontakt (altså el) ? Hvis ja, så prøv at trække routerstrøm andetsteds fra
Avatar billede bonez Nybegynder
17. september 2005 - 21:53 #2
Hej igen!

Har prøvet alle de tre nævnte løsninger. Ingen af dem hjælper på det. For mig at se, er det mest sansynlige, at routeren eventuelt er født med nogle "børnesygdomme" som det her gør. For den fungerer virkelig godt i forhold til min forrige, som gjorde noget i samme stil. (NorthQ N9100)

Jeg må se, hvad jeg ellers lige gør... Men er der nogen der kender noget mere til det, så sig endelig til :)