Avatar billede hono Nybegynder
17. september 2005 - 19:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mailscript virker kun hvert 5. minut

Jeg har lavet en et script i php der afsender en mail på baggrund af noget data brugeren indtaster i en formular. Det virker som det skal ... ca hvert 5. minut. Af en eller anden grund skal der gå ca 5 min. mellem hver gang man afsender en mail før den rent faktisk bliver sendt af sted.

Da scriptet (som regel) virker, regner jeg ikke med at der er noget galt med det. Tænkte på om der kan være en anden naturlig forklaring? Kan det tænkes at min udbyder (b-one) spærrer for at man sender for mange mails ud, så de ikke risikere at man udsender spam? Har kigget lidt i deres faq, men kunne ikke finde noget info herom.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være i vejen?

På forhånd tak.

Hono
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
17. september 2005 - 20:09 #1
Jeg har netop bakset med mail og b-one, og fik følgende svar fra deres support:

<svar>
Systemet deler post op i tre kategorier:
0: Post med en kendt afsenderadresse på domænet
1: Post til en kendt adresse på domænet
2: Alt andet

Al post i kategori 0 og 1 slipper igennem.
Hver gang et brev i kategori 2 accepteres
sætter systemet en ventetid på
<antal modtagere>*5 minutter før næste brev
i kategori 2 accepteres.
</svar>

Så dit detektiv-arbejde med de 5 minutter er helt rigtigt.

Du må altså gå en omvej eller lade "afsender" være en fra kategori 0 og 1.
Avatar billede hono Nybegynder
17. september 2005 - 20:28 #2
Perfekt, takker for svaret! Vil tage kontakt til deres support og høre nærmere om hvordan jeg konkret omgår problemet.

Smid et svar

Hono
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
17. september 2005 - 21:06 #3
Svar - øh.. Du havde jo sådan set selv svaret - jeg bekræftede bare. Nå skidt, selvom du nok får svaret fra b-ones support, snupper jeg svaret ;o)