Avatar billede twami Nybegynder
19. september 2005 - 13:22 Der er 5 kommentarer

Gem e-mail

Hej..

Min udbyder har netop informeret mig om at de flytter server og jeg skal sørge for at tage backup af min hjemmeside og alle mine mails.

Jeg hár taget backup af hjemmesiden, men ikke af mine mails. Jeg har indtil nu bare benyttet deres webmail til at checke og skrive mails. Men har fået fortalt jeg skal bruge Outlook for at kunne tage backup.

Jeg har nu installeret Outlook og fået sat den op til min e-mail og så kommer mit spørgsmål:

Hvordan tager jeg backup af alle disse mails, så de ikke forsvinder når min udbyder flytter server?
Avatar billede azar Nybegynder
19. september 2005 - 13:25 #1
outlook download alle email så de ligger faktisk på din computer nu
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 13:25 #2
er det MS Outlook eller Outlook Express ?
Avatar billede twami Nybegynder
19. september 2005 - 13:55 #3
Det er MS Outlook.

Jeg vil gerne kunne gemme alle disse mails og så kunne overføre dem til min nye inbox, som jeg snart får.
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 14:02 #4
den allerletteste måde at få gemt hele ms outlook på, er at tage en kopi af Outlook.pst filen  (søg på Outlook.pst og husk at søge på skjulte filer og mapper)
*.pst filen gemmer alle mails o.s.v.
Når du så vil have dem ind igen, efter evt. sammenbrud og formatering o.s.v. lader du bare back-up'en overskrive den "nye" outlook.pst
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 14:03 #5
Du kan jo også bare åbne outlook og hoppe op i filer -> Back-up o.s.v.