Avatar billede mikaelo Nybegynder
20. september 2005 - 13:19 Der er 3 kommentarer

Antialias tekst?

Ok, jeg ved, at emnet sikkert har været oppe en håndfuld, men hvad...

Jeg har en flash fil med en masse sider, indeholdende en masse tekst. Tekstfelterne er "static".

Jeg bruger en pixelfont som skal være skarp og crispy, hvilket den også er på mange af siderne. MEN; når jeg opdaterer fx. (kopierer tekst ind fra word/txt fil) så varierer det lidt om teksten forbliver skarp eller den blir´ blurry.

Jeg synes jeg har prøver alt; at markere alt tekst og sikret mig at der ikke er markeret i "antialias", kigget lidt på use device fonts funktionen osv. Altsammen uden held.

Ind i mellem har jeg så sider, hvor størstedelen af teksten er  crispy, mens der så er et par linier der er blurry. Meget underligt.

Nogen der ved hvad jeg gør galt og hvordan jeg løser det?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
20. september 2005 - 13:31 #1
Kan det evt. skyldes at jeg bruger flere skriftstørrelser (samme skrift) indenfor samme tekstblok? Lyder underligt, men et eller andet er der da galt...
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2005 - 15:57 #2
Har du husket at placere tekstfelterne på "hele" pixels? (Altså ikke på f. 0,5x0,5)
Pixelfonts er desuden optimeret til en bestemt font-størrelse og bliver kun rigtig crisp hvis man bruger denne størrelse.

c",)
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2005 - 16:00 #3
- Så ja, det har nok ret meget at gøre med at du bruger forskellige skriftstørrelser.

c",)