Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 22:27 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Forskellen på de forskellige billedformater?

Hvad er forskellen på XGA, SVGA, VGA osv....???

Chris
Avatar billede avlund Nybegynder
22. september 2005 - 22:29 #1
Avatar billede boxer Nybegynder
22. september 2005 - 22:31 #2
Her er lidt info - du må se om du kan bruge det:
http://www.monitorworld.com/faq_pages/q3_page.html
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 22:32 #3
opløsningen, og maks opdateringshastighed
Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 22:33 #4
husk at poste svar!
Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 22:34 #5
lidt mere detaljeret.

Kan det f.eks. betale sig at købe ne projektor med XGA frem for SVGA eller VGA og hvor stor forskel gør det?

Chris
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 22:40 #6
denne side viser det fint ;) http://www.answers.com/topic/xga
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 22:46 #7
er smartere du siger hvor mange penge du vil bruge på en projektor og hvad du vil bruge den til, fo der er også mange andre ting som er mindst ligeså vigtige om opløsningen.
Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 22:50 #8
okay tak!

Jeg skal bruge den til at slutte til PC og se film, spil o.lign OG jeg skal slutte mit kabel-tv til.

Hvad skal jeg så bruge?

Chris
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 23:00 #9
dit kabel tv kan du ikke tilslutte da der ikke er nogen projektor med indbygget tuner (jeg har ihvertfald ikke set nogen) og hvilket prisleje er vi i ? hvor stort billede vil du have ? med eller uden lærred ? skal den bruges i dagslys eller kun om aftenen ? osv.
Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 23:06 #10
Hmm kan man så ikke forbinde et fjernsyn med kabeltv til en projektor? Eller måske en video med tv-kabel til en projektor. Der må være en måde at gøre det på!

prisleje 5-7000 kr.
regner med at en standard 150x150cm er godt nok.
Den skulle gerne bruges i al slags lys. Skal have den i en kælder kun med små vinduer, sådan nogle som nok kun er 30-50 cm høje.

Chris
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 23:24 #11
jo du kan sagtens benytte en video, men signalet fra en video er ikke særlig godt, personligt ville jeg gå en anden vej mht signal kilde, lave en computer med DVD og tage signalet direkte fra en, det vil give kalrt det bedste billede, og så et tv kort i den, så den bliver en HTPC (home theater PC), men ellers en extern tuner.
Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 23:29 #12
Hmm så hvad skal jeg gøre for at få det bedste TV på min projektor.. dvd-maskine?

Hmm det var også idéen med home theater... bare fra min comp ja! Vil bare gerne kunne se TV, DVD, Spil, film fra min comp osv! Så skal kunne slutte TV og comp til den!

Skal også bruge et lærred og ophæng!

Prisleje 5-6k for projektoren!
Avatar billede octo Nybegynder
22. september 2005 - 23:30 #13
Er det forresten vigtig at det er 1024x768 frem for 800x600 hvis det er til TV? for de fleste DVD'er er da 800x600 ?

Chris
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 23:45 #14
ja det vil jeg mene er vigtigt, det varer ikke længe inden HDTV bliver mere udbredt (der er allerede diverse kanaler der sender HDTV digitalt via sattelit, og damn en kvalitet det er ;) ), og herhjemme er digitalt tv i startop fasen med test forskellige steder i landet, så det er på vej *S*
Avatar billede avlund Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:17 #15
Lukketid?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:47 #16
avlund > Huske at poste et svar - det gør jeg.
Så kan octo selv vælge hvem der skal have point.
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 04:25 #17
Svar