Avatar billede zchou Nybegynder
28. september 2005 - 13:56 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

MS Office til Mac OS

Hej,

jeg har fornylig købt en Ibook. De første 30 dage har jeg brugt en test-version af MS Office til Mac.
Nu efter de 30 dage er gået må jeg jo selv ud og investere en version og i samme anledning har jeg et par enkelte spørgsmål.

På applecenter.dk har jeg fundet en student-teacher version til 1500,-, hvilket passer mig - en fattig studerende - helt fint. Jeg kan ikke helt gennemskue hvad denne version indeholder; Word, excel, PP osv? Er der dansk stavekontrol?

Derudover vil jeg gerne høre fordelene/ulemper ved at købe Student-teacher versionen kontra den almene version.

På forhånd tak
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. september 2005 - 21:27 #1
Hejsa
Så vidt jeg ved, er det hele med - det var det da i min version ;-) Det vil nu sigek, at der i den største version følger en Virtual PC med også, som ikke er io student versionen. Men ellers ring til Appecenter/Officeline - dem i Århus er i alfald mægtig rare ;-)
Og der er dansk stavekontrol med, ja. Ellers kan Cocoaspell i øvrigt varmt anbefales, men den virker vist ikke med MSOffice; men det må du ikke hænge mig op på.
Fordel: meget billigere, ulempe: mangler VPC - og så spørg lige AppleCenter...., om du må bruge den, når du er fælrdig med at studere.
/Seb
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:51 #2
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kigge på OpenOffice som er et gratis OpenSouce Officepakke.
Avatar billede ajenbo Nybegynder
06. december 2005 - 00:23 #3
Jeg har prøvet OpenOffice til MAC os X.3, det var ikke noget at råbe hura for, programmet skal startes gendem X11, du kan ikke åbne en fil ved x2 klikke på den men skal åbne fra openoffice, interfaced ligner et java forsøg på at genskabe windows 95 uden brug af grafik, alt dette skyldes as OO endu ikke er blever bygget til MAC men bare er en mere eller mindere direkte version fra standart linux.

Jeg ved ikke om star office har en mac version men det kunde være du skulde kigge på den istedet.