Avatar billede returnee Nybegynder
28. september 2005 - 19:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PC vil ikke starte med cd-drev og HDD på samme tid

Hej eksperter

Problemet er opstået pludseligt efter computeren har kørt perfekt i ½ år. Sagen er den at den "dør" ca 1 sekund efter man har trykket på knappen. CPU blæseren når lige at køre et par omgange.

Jeg har prøvet følgende:

Fjerne cd-drev - ingen reaktion (død)

Fjerne HDD - så kan jeg komme i bios

Fjerne cd-drev og cleare CMOS - nu kan jeg komme i Windows
Hvis jeg så sætter cd-drevet til igen, er den helt død igen, også selvom jeg clearer CMOS endnu engang.

Nu har jeg så til sidst fjernet cd-drevet og sat mus, tastatur og netkabel til igen, og clearet CMOS - så døde igen. Lod den så stå i en halv time - clearede cmos og vupti, så kunne jeg starte den igen. Dog uden cd-drev i stadigvæk.

Hvad kan problemet dog være?
Håber der er nogen der kan løse mysteriet.

Mvh Returnee
Avatar billede zenze Nybegynder
28. september 2005 - 20:40 #1
Prøv først med CD drevet i en anden PC. Se om det virker der.
Prøv også med et nyt CMOS-batteri, selvom jeg ikke tror at fejlen ligger der.
Avatar billede returnee Nybegynder
22. december 2008 - 20:10 #2
hmm