Avatar billede funessen Nybegynder
29. september 2005 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min computer æder mine GB! Hjælp!

Jeg har delt min harddisk op i 3 partitioner, og kørt med det i et år nu. Min  computer er blevet formateret for nogle måneder siden, så den trænger ikke endnu.

Men, mit C drev, som er på 39gb, er ved at være opbrugt. Hvad der tager pladsen ved jeg dog ikke! Jeg kiggede lidt frem og tilbage, og opdagede at min mappe "C:\Documents and Settings\Funessen" optager 17gb af pladsen på mit C drev. Jeg gik ind i mappen for nærmere at finde ud af hvad der fylder så meget, men når jeg ser egenskaber for alt derinde, så fylder det kun 324mb! Det forstår jeg intet af!!! Jeg har gjort så den viser alle filer, også de skjulte...! Hvad optager alt den plads?
Jeg har kørt ad-aware, ogdiskoprydning og alt muligt, men det er stadig den skide mappe der fylder som ind i h******!

Please hjælp, jeg er desperat... min computer brokker sig over mangel på ledig plads! Jeg frigjorde 2gb i går aftes, og i morges havde den kun 150mb tilbage... noget er galt, men hvad?
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 20:42 #1
er du XP bruger? så måske systemgendannelse!
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2005 - 20:42 #2
Du må ind i gruppen sikkerhed > virus med dit spørgsmål !
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 20:42 #3
højreklik på denne computer.. vælge egenskaber.. tryk på fanen systemgendannelse og sæt pladsen ned på denne..
Avatar billede funessen Nybegynder
29. september 2005 - 21:22 #4
Det er ikke sikkert det er en virus jeg har!
Det hjælper ikke at ændre ved systemgendannelse!
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 21:24 #5
well lad os da se om det er

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede funessen Nybegynder
29. september 2005 - 21:47 #6
Har selv løst mit problem... oprettede en ny admin bruger, slettede min gamle. Fjernede den mappe der drillede helt... vupti!
Det var 2 sølle filer som fyldte 17gb... men nu er de væk, og jeg er glad igen!
Avatar billede funessen Nybegynder
29. september 2005 - 21:48 #7
...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. september 2005 - 22:06 #8
Må jeg gætte på at filen er denne:
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.txt.
Har før set at den bare vokser med (ubruglig?) log info...
Så skal du bare slette
C:\Documents and Settings\Michael\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.ini

Ellers kunne det være rart at vide for andre som skulle komme i denne tråd hvilken mappe du mener ?